Článek
Chtěli jsme zakřičet několikrát hurá, když Subaru představilo své dva nové modely v modré barvě a s ohromnými křídly na víku kufru. Jenže naše nadšení ochladlo. Tak třeba očekávané Subaru BRZ STI není. Jde jen o verzi tS, tedy „tuned by STI“. Vypadá dobře, o tom žádná, ale prostě STI to není.

Křídlo Subaru BRZ tS
Na zádi má ohromné křídlo, které je nastavitelné. Vepředu je malý spoiler, na bocích jsou doplňky, nová jsou kola s pneumatikami 215/40 R18, za nimi pak jsou brzdy Brembo a ještě za nimi pružení Sachs. Uvnitř vozu pak najdete obšití alcantarou, sportovní sedadla a červené pásy.
Jestli teď čekáte na zprávu o naladěném motoru, tak vás musíme zklamat. Nic.
RA
To druhý model už pravým STI je, a dokonce je to ještě vylepšená verze. WRY STI RA dostalo karbonovou střechu, velké křídlo (čímž je hmotnost vozu 1535 kg), nový difuzor nebo kovaná kola BBS o průměru devatenáct palců.

Křídlo Subaru WRX STI Type RA

A opět křídlo Subaru WRX STI Type RA
Zajímavé je, že několik úprav na sání a výfuku zvedlo výkon na 228 kW (310 koní) a na převodovce je zkrácený třetí rychlostní stupeň. Samozřejmě že nové jsou i tlumiče (Bilstein) a brzdy (Brembo).
A proč jsme zklamaní? To proto, že nakonec celá ta sláva byla nabídnuta v rámci Subaru America. To znamená, že celá produkce, která čítá mrzkých 500 ks, může úplně klidně skončit v USA a Kanadě a na Evropu se nedostane.