Článek
Majitel britské automobilky Mini, společnost BMW, hodlá v budoucnu přepracovat nabídnu modelových řad, čímž chce posílit pozici tradiční firmy hlavně v oblasti dnes velmi důležité elektrifikace.
Nástupcem Countrymana navíc opět bude crossover, tedy vůz ze segmentu, jenž v posledních letech stále stoupá. K dispozici bude se spalovacími motory i s elektrickým agregátem. Vyrábět se začne v roce 2023 s pohonem předních i všech kol.
Mini Countryman se v úpravě X-raid inspiruje v Rally Dakar
Nový crossover najde zázemí v továrně v Lipsku, do které BMW postupně investuje masivní částky od roku 2005. Naposledy do závodu putovalo 300 milionů euro, tedy v přepočtu 7,8 miliardy korun. Výrobní kapacita saského závodu se proto zvedla na 350 tisíc vozidel ročně, a BMW proto soudí, že je místo ideálním prostředím pro výrobu nového Mini.
Dalším důvodem, proč se bude novinka vyrábět právě v Lipsku, jsou i modely, které se zde současně vyrábí. Jedná se o menší BMW typu 1 a 2 Active Tourer. Linka je upravená tak, aby zvládla instalaci většiny zážehových i vznětových motorů, ale i elektrických komponentů či systému pohonu všech kol. Místo také posloužilo jako rodiště elektromobilu BMW i3 a i3s, od roku 2013 se jich zde vyrobilo více než 200 tisíc kusů.
Poslední klasické Mini sjelo z linky před dvaceti lety
Na elektrifikaci a elektromobilitu se ostatně BMW zaměřilo v nově investovalo do továrny dalších 100 milionů euro (zhruba 2,6 miliardy korun), díky kterým se v Lipsku vybuduje další montážní linka pro komponenty elektrického pohonu. Do provozu bude uvedena už v roce 2021 a zařadí saskou továrnu do mezinárodní sítě míst, kde se vyrábějí i vysokokapacitní baterie BMW. Nová linka o rozloze 10 000 metrů čtverečných má být vysoce automatizovaná.