Článek
Dvoumístné X-Bow GT-XR je velmi podobné závodním vozům GTX a GT2, které rakouská společnost vyrábí. Očekává se, že se bude vyrábět pouze 100 exemplářů ročně za cenu od v přepočtu sedmi milionů korun.
Základem X-Bow GT-XR je monokok z uhlíkových vláken, který přispívá k suché hmotnosti vozu 1130 kg. Vůz pohání 2,5litrový přeplňovaný pětiválec od Audi, který má 500 koní při 6350 otáčkách za minutu a točivý moment 581 Nm při 5550 ot./min.
Závoďák od KTM má 600 koní a jen 1000 kilogramů. Chystá se i na silnice
Pracuje ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která posílá výkon na zadní kola přes diferenciál s omezenou svorností.
Zrychlení z nuly na 100 km/h zabere pouhé 3,4 sekundy a maximální rychlost činí 280 km/h. Zatímco výkony na trati byly i přes silniční homologaci pro KTM při vývoji X-Bow GT-XR zjevně prioritou, automobilka říká, že je tento vůz „dokonalý i pro každodenního řidiče“. A to díky velké 96litrové palivové nádrži, elektricky asistovanému progresivnímu posilovači řízení a hydraulickému zvedacímu systému přední nápravy.
Rakouské KTM ohlásilo sériovou výrobu elektromotocyklů
Údaje o přítlaku nebyly oznámeny, KTM však uvádí, že kromě zřejmých komponentů generujících přítlak, jako je masivní zadní křídlo, zadní difuzor a přední splitter, má X-Bow GT-XR také podlahovou část navrženou tak, aby maximalizovala efekt proudění.
Brzdění zajišťují monoblokové osmipístkové třmeny. Zákazníci, kteří hledají maximální výkon, se mohou rozhodnout pro keramické brzdy. Odpružení vozu pochází od specialistů z firmy Sachs. V kabině vozu je odnímatelný volant z uhlíkových vláken, který obsahuje digitální přístrojový panel. Jde o závodní kokpit, kde ale nechybí nastavitelné pedály, volitelný systém zpětné kamery, audio systém, LED osvětlení, klimatizace, a dokonce i malá schránka.