Článek
Digitální vůz s prvky retro i futurismu přebírá styl závodních aut Ferrari z 60. a 70. let, konkrétně modelů 330 P3 a 512 S. Jde o jednomístný stroj s uzavřeným kokpitem, má grafiku „75“, která signalizuje 75. výročí od prvního závodního vozu značky, 125 S z roku 1947.
Design není jen o pohledu do minulosti pro budoucí inspiraci, protože zadní část je odvozena od nedávno představeného modelu 499P, zejména křídlo a difuzor. Ferrari vyvinulo novinku s odvětrávanými podběhy kol a nově patentovanou aerodynamickou technikou se dvěma bočními kanály, které vedou přední proudění vzduchu kolem kokpitu a přes boční podběhy.
Uprostřed je stejný motor o objemu 3,0 litru se dvěma turbodmychadly, který pohání model 296 GTB / GTS i závodní vozy GT3 a 499P.
Ferrari ukázalo svůj prototyp pro Le Mans, vrací se po 50 letech

Díky tomu, že nemuseli dodržovat žádné předpisy, dostali inženýři naprostou svobodu, aby šestiválec posunuli do nových výšin. Produkuje neuvěřitelných 1030 koňských sil při 9000 otáčkách za minutu a točivého momentu 900 Nm dosahuje při 5500 otáčkách za minutu.
Spalovací motor spojený s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou doprovázejí tři elektromotory, jeden namontovaný vzadu a další dva pohánějící přední kola. Hybridní část hnacího ústrojí poskytuje dalších 326 k, 240 kW. Navzdory svému složitému pohonnému ústrojí je Ferrari VGT jen o něco málo těžší než Mazda MX-5, se suchou hmotností pouhých 1250 kilogramů rozdělenou na 43,5 procenta vpředu a 56,5 procenta vzadu.
Podle výpočtů vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než dvě sekundy a z 0 na 200 km/h za méně než pět sekund. Závodní vůz vytvořený speciálně pro videohru může teoreticky dosáhnout rychlosti přes 350 km/h. Legendární italská značka dokonce zveřejnila hypotetický čas na kolo kolem své trati Fiorano pod 1 minutu a 10 sekund.
Od 23. prosince se vůz připojí ke hře Gran Turismo 7. Nepojízdný model v plné velikosti se ukáže ve značkovém muzeu v Maranellu, kde bude vystaven až do března 2023 spolu s dalšími unikátními projekty Ferrari.
Formule po Schumacherovi vydražena za neuvěřitelnou cenu
