Článek
Automobilka Ferrari představila během speciální akce na americké Miami Beach svůj nový Grand Tourer s motorem uloženým vpředu, jehož nevšední název 12Cilindri odkazuje na pohonné ústrojí. V překladu z italštiny jde totiž o označení 12 válců, a právě tolik jich nabídne atmosférický motor pod kapotou.
Konkrétně se jedná o vylepšený 6,5litový motor V12 s atmosférickým plněním, který používá nové (odlehčené) materiály i poznatky ze světa formule 1, má snížené tření a zvýšenou efektivitu. Motor dosahuje až 9500 otáček za minutu, nabízí nejvyšší výkon 830 koní při 9250 otáčkách a nejvyšší točivý moment 678 Nm při 7250 otáčkách.
Ferrari se pouští do výzkumu baterií pro elektromobily, vyrábět je ale nebude
Motor je spojen s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a kupé s hmotností 1560 kilogramů díky němu zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, hranici 200 km/h pokoří za 7,9 sekundy a dosáhne až 340 km/h. Spider s hmotností 1620 kilogramů je nepatrně pomalejší, na stovku zrychluje 2,95 sekundy a 200 km/h pokoří za 8,2 sekundy.
Vůz je vybaven systémem řízení všech kol a obouvá speciálně vyvinuté pneumatiky Michelin Pilot Sport S5 či Goodyear Eagle F1 Supersport o rozměru 275/35 ZR21 vpředu a 315/35 ZR21 vzadu. Rozložení hmotnosti je 48,4 % na přední nápravě a 51,6 % na zadní nápravě. Řidiči s jízdou standardně pomůže brzdový systém Brake-by-wire či systém Slide Slip Control, umožňující nastavit, v jakém úhlu řidič projede zatáčku.
Po stránce designu se model 12Cilindri poměrně výrazně odlišuje od posledních kousků z produkce Ferrari. Příď připomíná historický model 365 GTB/4 Daytona, samotná automobilka pak hovoří o sofistikovanějším designovém jazyku ve srovnání s modelem 812 Superfast. Důraz byl kladen na čisté linie, výkonný charakter a aerodynamiku.
Nový model tak dostal speciálně navrženou podlahu, automobilka instalovala žaluzie za zadní kola pro redukci přetlaku v motorovém prostoru, vůz je vybaven vortex generátory a nechybí aktivní aerodynamické prvky, které v rozmezí rychlostí 60 km/h až 300 km/h upravují přítlak.
Kabina nabízí kromě tradičního důrazu na sportovní design a luxusní materiály i tři displeje. Před řidičem je 15,6palcový digitální přístrojový štít, uprostřed palubní desky je 10,25“ obrazovka infotainmentu a před spolujezdcem je 8,8palcový displej s informacemi o dynamice vozu. Vůz navíc dostal audiosystém Burmester.
Cena kupé startuje v Itálii od 395 000 eur (cca 9,9 milionu korun), za spider zákazníci zaplatí od 435 000 eur (cca 10,9 milionu korun).