Hlavní obsah

Nové Ferrari 12Cilindri má vylepšený atmosférický motor V12

Nástupce modelu 812 Superfast je osazen 6,5litrovým atmosférickým motorem V12, nabídne 830 koní a rovnou byl představen jako kupé i spider s odnímatelnou střechou.

Foto: Ferrari

Ferrari 12Cilindri

Článek

Automobilka Ferrari představila během speciální akce na americké Miami Beach svůj nový Grand Tourer s motorem uloženým vpředu, jehož nevšední název 12Cilindri odkazuje na pohonné ústrojí. V překladu z italštiny jde totiž o označení 12 válců, a právě tolik jich nabídne atmosférický motor pod kapotou.

Konkrétně se jedná o vylepšený 6,5litový motor V12 s atmosférickým plněním, který používá nové (odlehčené) materiály i poznatky ze světa formule 1, má snížené tření a zvýšenou efektivitu. Motor dosahuje až 9500 otáček za minutu, nabízí nejvyšší výkon 830 koní při 9250 otáčkách a nejvyšší točivý moment 678 Nm při 7250 otáčkách.

Ferrari se pouští do výzkumu baterií pro elektromobily, vyrábět je ale nebude

AutoMoto

Motor je spojen s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a kupé s hmotností 1560 kilogramů díky němu zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, hranici 200 km/h pokoří za 7,9 sekundy a dosáhne až 340 km/h. Spider s hmotností 1620 kilogramů je nepatrně pomalejší, na stovku zrychluje 2,95 sekundy a 200 km/h pokoří za 8,2 sekundy.

Vůz je vybaven systémem řízení všech kol a obouvá speciálně vyvinuté pneumatiky Michelin Pilot Sport S5 či Goodyear Eagle F1 Supersport o rozměru 275/35 ZR21 vpředu a 315/35 ZR21 vzadu. Rozložení hmotnosti je 48,4 % na přední nápravě a 51,6 % na zadní nápravě. Řidiči s jízdou standardně pomůže brzdový systém Brake-by-wire či systém Slide Slip Control, umožňující nastavit, v jakém úhlu řidič projede zatáčku.

Po stránce designu se model 12Cilindri poměrně výrazně odlišuje od posledních kousků z produkce Ferrari. Příď připomíná historický model 365 GTB/4 Daytona, samotná automobilka pak hovoří o sofistikovanějším designovém jazyku ve srovnání s modelem 812 Superfast. Důraz byl kladen na čisté linie, výkonný charakter a aerodynamiku.

Nový model tak dostal speciálně navrženou podlahu, automobilka instalovala žaluzie za zadní kola pro redukci přetlaku v motorovém prostoru, vůz je vybaven vortex generátory a nechybí aktivní aerodynamické prvky, které v rozmezí rychlostí 60 km/h až 300 km/h upravují přítlak.

Kabina nabízí kromě tradičního důrazu na sportovní design a luxusní materiály i tři displeje. Před řidičem je 15,6palcový digitální přístrojový štít, uprostřed palubní desky je 10,25“ obrazovka infotainmentu a před spolujezdcem je 8,8palcový displej s informacemi o dynamice vozu. Vůz navíc dostal audiosystém Burmester.

Cena kupé startuje v Itálii od 395 000 eur (cca 9,9 milionu korun), za spider zákazníci zaplatí od 435 000 eur (cca 10,9 milionu korun).

Historické ferrari vyšlo nového majitele na téměř 1,2 miliardy korun

AutoMoto
Související témata:
Ferrari 12Cilindri

Výběr článků

Načítám