Článek
Nová třída E kupé je s délkou 4826 mm o 14 centimetrů delší než aktuální C kupé a o 20 cm menší než vlajková loď a jeden z největších dvoudveřových vozů světa - Mercedes třídy S kupé. Nový dvoudveřový model postavený na technickém základu aktuální třídy E narostl ve všech směrech.
Na délku je o 123 mm delší než předchůdce, šířka povyskočila o 74 mm a výška o 32 mm. Rozvor náprav je delší o 113 mm, takže by neměl být problém jezdit ve čtyřech. Narostl také rozchod přední i zadní nápravy, což by mělo zlepšit ovladatelnost.
Pohonné jednotky budou čtyři, přičemž diesel bude v nabídce vcelku logicky jediný (dvoulitrový čtyřválec a 194 koní). Benzínové jednotky zahrnují dva přeplňované dvoulitry (184 a 245 k); vrcholem do příchodu AMG verze je pak třílitrový vidlicový šestiválec o výkonu 333 koní.
Všechny varianty mají standardně devítistupňový automat, prozatím vrcholná verze má standardně pohon všech kol. U ostatních motorizací je poháněná zadní náprava, další verze 4x4 i nové motorizace ale budou podle Mercedesu následovat v měsících po zahájení výroby.
Mercedes-Benz E kupé – základní technická data (benzínové motory) | |||
---|---|---|---|
Motor | E 200 | E 300 | E 400 4Matic |
Zdvihový objem [cm3], počet válců | 1991, řadový 4 | 1991, řadový 4 | 2996, vidlicový 6 |
Palivo | benzín | benzín | benzín |
Největší výkon [kW/k] | 135/184 | 180/245 | 245/333 |
Točivý moment [Nm/ot.] | 300/1200-4000 | 370/1400-4400 | 480/1600-4000 |
Převodovka | 9A | 9A | 9A |
Max. rychlost [km/h] | 240 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,8 | 6,4 | 5,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,0 | 6,4 | 8,1 |
Proti standardní třídě E je kupé o 15 mm blíže k asfaltu. Stejně jako sedan a kombi i dvoudveřová karosářská varianta nabízí vzduchové odpružení Airmatic. To ovšem bude za příplatek. Standardem jsou klasické ocelové pružiny.
Světová výstavní premiéra proběhne v lednu na detroitském autosalonu. Ceny zatím nebyly oznámeny, první kusy se k zákazníkům dostanou zhruba v polovině příštího roku.