Hlavní obsah

Nové E kupé od Mercedes-Benzu narostlo ve všech směrech

Novinky, maž

Mercedes kompletně odtajnil své další dvoudveřové kupé. Tentokráte jde o třídu E, která cenově i velikostně stojí na pomezí základního „céčka” a nejvyšší řady S. Proti předchůdci nový model narostl o nemalých 123 mm.

BEZ KOMENTÁŘE: Mercedes-Benz třídy E kupé (2016)Video: Daimler AG

Článek

Nová třída E kupé je s délkou 4826 mm o 14 centimetrů delší než aktuální C kupé a o 20 cm menší než vlajková loď a jeden z největších dvoudveřových vozů světa - Mercedes třídy S kupé. Nový dvoudveřový model postavený na technickém základu aktuální třídy E narostl ve všech směrech.

Na délku je o 123 mm delší než předchůdce, šířka povyskočila o 74 mm a výška o 32 mm. Rozvor náprav je delší o 113 mm, takže by neměl být problém jezdit ve čtyřech. Narostl také rozchod přední i zadní nápravy, což by mělo zlepšit ovladatelnost.

Foto: M-B

Mercedes-Benz třídy E kupé (2016)

Pohonné jednotky budou čtyři, přičemž diesel bude v nabídce vcelku logicky jediný (dvoulitrový čtyřválec a 194 koní). Benzínové jednotky zahrnují dva přeplňované dvoulitry (184 a 245 k); vrcholem do příchodu AMG verze je pak třílitrový vidlicový šestiválec o výkonu 333 koní.

Všechny varianty mají standardně devítistupňový automat, prozatím vrcholná verze má standardně pohon všech kol. U ostatních motorizací je poháněná zadní náprava, další verze 4x4 i nové motorizace ale budou podle Mercedesu následovat v měsících po zahájení výroby.

Foto: M-B

Mercedes-Benz třídy E kupé (2016)

Mercedes-Benz E kupé – základní technická data (benzínové motory)
MotorE 200E 300E 400 4Matic
Zdvihový objem [cm3], počet válců1991, řadový 41991, řadový 42996, vidlicový 6
Palivobenzínbenzínbenzín
Největší výkon [kW/k]135/184180/245245/333
Točivý moment [Nm/ot.]300/1200-4000370/1400-4400480/1600-4000
Převodovka9A9A9A
Max. rychlost [km/h]240250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,86,45,3
Komb. spotřeba [l/100 km]6,06,48,1

Proti standardní třídě E je kupé o 15 mm blíže k asfaltu. Stejně jako sedan a kombi i dvoudveřová karosářská varianta nabízí vzduchové odpružení Airmatic. To ovšem bude za příplatek. Standardem jsou klasické ocelové pružiny.

Foto: M-B

Mercedes-Benz třídy E kupé (2016)

Světová výstavní premiéra proběhne v lednu na detroitském autosalonu. Ceny zatím nebyly oznámeny, první kusy se k zákazníkům dostanou zhruba v polovině příštího roku.

Foto: M-B

Mercedes-Benz třídy E kupé (2016)

Související témata:

Výběr článků

Načítám