Hlavní obsah

Nové bugatti mělo být elektromobilem, požadavky vedení VW zastavil Rimac

Mate Rimac, šéf automobilek Rimac a Bugatti, chtěl pro nový model francouzské značky od začátku spalovací motor. Představitelé automobilky Volkswagen, pod kterou Bugatti stále spadá, se mu ale jeho záměr snažili rozmluvit.

Foto: Bugatti

Bugatti Tourbillon

Článek

Spojení značek Bugatti a Rimac, ke kterému došlo v roce 2021, v mnohých vyvolávalo obavy, že nový model francouzské prémiové automobilky vsadí na elektrický pohon. Ostatně mladá chorvatská automobilka Rimac se proslavila právě svými elektrickými hypersporty, které doslova bouraly hranice možného.

Již při prvních upoutávkách na představení nového modelu však značka Bugatti dala jasně najevo, že i v nové éře své existence vsadí na spalovací motor. Tím se stal atmosférický vidlicový šestnáctiválec, který ve spojení se třemi elektromotory hybridní soustavy nabízí kombinovaný výkon 1800 koní a opět dechberoucí parametry.

Nový automobilový vrchol: Bugatti Tourbillon má šestnáctiválec bez přeplňování

AutoMoto

Mate Rimac, šéf obou značek, ovšem ve videu publikovaném na youtubovém kanálu Bugatti prozradil, že cesta k novému modelu s převratnou pohonnou jednotkou, která nahradila motor W16 se čtyřmi turbodmychadly, nebyla jednoduchá, jak upozornil web The Drive.

Rimac ve videu zmiňuje, že již od začátku vnímal, že nové bugatti by mělo mít spalovací motor. A aby byl maximálně emotivní, měl by být atmosférický. Svou vizi pak musel prezentovat před šéfem koncernu VW, kterým byl tou dobou Herbert Diess. A ten se prý pro myšlenku nadchl.

Ve vedení koncernu VW se však mělo brzy objevit mnoho pochybovačů, kteří říkali, že nový model značky by měl být elektrický. Poukazovali přitom i na skutečnost, že Rimac a jeho společnost nemají žádné zkušenosti s vývojem spalovacích motorů či hybridních systémů.

Rimac si však za svým názorem pevně stál. Podle jeho slov nemělo nic z toho, co za posledních 15 let dokázal, vlastně jakýkoliv význam v jeho novém úkolu. Ačkoliv by mohl vzít techniku z modelu Rimac Nevera a jednoduše na těchto základech postavit nový model Bugatti, tento přístup mu nepřišel správný.

Podle svých slov měl ale dostatek odhodlání a víry v sebe i své kolegy, včetně nových lidí z Bugatti, se kterými nakonec společnými silami vytvořili právě model Turbillon, jenž zahajuje novou (elektrifikovanou) éru automobilky, jejíž historie se začala psát již před 115 lety.

Bugatti postaví zákazníkům benzínku doma, když to bude nutné

AutoMoto

Bugatti představuje L’Ultime, poslední kus hypersportu Chiron

AutoMoto

Výběr článků

Načítám