Hlavní obsah

Nové BMW M5 poprvé dostalo plug-in hybrid. Je výkonné, ale těžké

Nová generace mnichovského sportovního sedanu kombinuje přeplňovaný motor V8 s elektromotorem, díky čemuž nabídne působivý výkon i možnost čistě elektrické jízdy. Výrazně však vzrostla i hmotnost.

Foto: BMW

Nové BMW M5

Článek

Po loňské premiéře nové generace BMW řady 5 představuje mnichovská automobilka i vlajkovou sportovní verzi s tradičním označením M5, která přináší zásadní mezigenerační změnu. Poprvé totiž spoléhá na plug-in hybridní pohon.

Začněme ale tradičně od designu, který přináší důraz na sportovnost. Na první pohled přitom BMW M5 připomíná spíše elektromobil, neboť dostalo uzavřenou verzi charakteristické masky ve tvaru ledvinek, jejíž rámeček může být osvětlen. Samozřejmostí jsou pak sportovně tvarované nárazníky s černými dekory a prosvítajícími chladiči.

Sportovnost podtrhují rozšířené blatníky, které vyplňují litá kola o průměru 20“ vpředu a 21“ vzadu, obutá do sportovních pneumatik. Zpoza kol pak prosvítají masivní brzdové kotouče, do kterých se vpředu zakusují šestipístkové třmeny. Volitelně jsou dostupné i karbon-keramické kotouče, které sníží neodpruženou hmotnost.

Elektrické BMW M3 prý překoná všechno, prohlásil šéf divize M

AutoMoto

V zadní části vidíme specifický M zadní spoiler a zdvojené koncovky sportovního výfukového systému. Vůz dostal také aerodynamická zpětná zrcátka a nespočet plaketek M5, včetně jedné na D-sloupku.

Kabina nabízí tradiční balanc mezi komfortem na dlouhých cestách a jistotou při sportovní jízdě na okruhu. Standardem jsou M multifunkční sportovní sedadla či nový sportovně tvarovaný volant s vyznačeným středem, pádly řazení a speciálními M tlačítky.

Kabina nabídne specifické čalounění, kvalitní audiosystém, head-up displej nebo střechu z karbonu či se střešním oknem. V palubní desce je tradiční prohnutá obrazovka tvořená 12,3“ a 14,9“ obrazovkou s operačním systémem BMW OS 8,5 a specifickou M grafikou.

Tím nejzajímavějším je ale nová pohonná jednotka, jejímž základem je 4,4litrový přeplňovaný motor V8, který sám o sobě produkuje nejvyšší výkon 430 kW (585 k) a 750 Nm točivého momentu. Motor je spojen s osmistupňovou převodovkou M Steptronic, do které je integrován elektromotor o výkonu 145 kW (197 k) s 280 Nm točivého momentu.

Výsledkem je kombinovaný výkon 535 kW (727 k) a 1000 Nm točivého momentu, díky čemuž vůz zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy. Maximální rychlost je standardně omezena na 250 km/h, ale volitelně ji lze posunout až na 305 km/h.

Baterie s kapacitou 22,1 kWh by měla zaručit elektrický dojezd kolem 40 km, její nabíjení při výkonu 7,4 kW pak zabere zhruba 3 hodiny a 15 minut. Odvrácenou stránkou elektrifikace a spousty nové techniky je ovšem hmotnost, která se vyšplhala na 2435 kilogramů.

Vůz je opět vybaven systémem pohonu všech kol M xDrive, který upřednostňuje zadní nápravu. Volitelně lze ale pohon předních kol deaktivovat a užívat si pohon pouze zadních kol. Na zadní nápravě je navíc instalován M aktivní diferenciál, který rozděluje výkon mezi jednotlivá kola.

Automobilka u modelu M5 také kompletně přepracovala podvozek, který dostal řadu výztuh pro zvýšení tuhosti, nové komponenty snižující hmotnost i zvyšující tuhost a především zcela nové naladění. Standardem je adaptivní M podvozek s elektronicky řízenými tlumiči a řízení M Servotronic s lepší zpětnou vazbou.

Světová premiéra nového BMW M5 proběhne v červenci na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Na světové trhy bude vůz uveden během listopadu tohoto roku, ceny zatím automobilka nezveřejnila.

Závodní BMW M4 GT3 prošlo modernizací po vzoru silniční verze

AutoMoto

Spalovací motory zůstanou v nabídce ještě dlouho, zní z BMW

AutoMoto

Výběr článků

Načítám