Hlavní obsah

Nové BMW M4 shazuje část maskování, pózuje vedle závodní verze

Novinky, laz

Před premiérou 23. září ukazuje BMW své sportovní kupé střední třídy M4 už jen v lehkém maskování. Na okruhu Red Bull Ring v rakouském Štýrsku pózuje vedle závodní verze pro divizi GT3.

Foto: BMW

Nové BMW M4 a M4 GT3

Článek

Oddělení BMW M své závodní kořeny rádo zdůrazňuje, stále totiž platí, že písmeno „M” neznamená „marketing”, ale „motorsport”. Tedy, že je značka stále aktivní v závodění.

Připravuje i nový speciál v regulích GT3, který vychází z nové M4. Jde o nástupce modelu M6, kterého využijí i soukromé týmy. Spekuluje se o tom, že na tuto třídu by mohla přezbrojit i německá série cestovních vozů DTM.

Někdejší designér BMW vysvětluje, proč je nová řada 4 tak kontroverzní

AutoMoto

Stejně jako sériový model využije závodní vůz motor s kódovým označením S58, třílitrový přeplňovaný šestiválec s řadovým uspořádáním. Oproti silniční variantě má však pochopitelně podstatně odlišnou techniku, včetně masivního bodykitu.

Sériový vůz na silnice při té příležitosti shodil část maskování. Zřetelné jsou úpravy na karoserii, rozšíření, typická zrcátka nebo fakt, že v černém provedení a bez registračních značek ani tato obří maska nemusí působit tak nemístně.

BMW chystá první M3 v rodinném balení

AutoMoto

V showroomech se postupně objeví hned čtyři příbuzné modely střední třídy od BMW Motorsport. Zatímco sedan M3 a kupé M4 se představí už v září letošního roku, kabriolet M4 Convertible má premiéru stanovenu na příští rok. Až další rok poté dorazí kombi Touring.

Pohonem pro chystané vozy bude třílitrový šestiválec s kódovým označením S58, který pohání dvojici SUV X3 M a X4 M. Nabídne 353 kilowattů, 480 koní a bude spojen i s manuální šestistupňovou převodovkou.

Varianta Competition slibuje 375 kW (510 k) a nejspíš výhradně osmistupňovou samočinnou převodovku M Steptronic. Počítá se se zadním pohonem, ale i s pohonem všech kol M xDrive.

Související témata:

Výběr článků

Načítám