Článek
Britská automobilka Bentley představila čtvrtou generaci modelů Continental GT a otevřeného Continental GTC ve vlajkovém provedení Speed. Nová generace svými proporcemi a základními tvary navazuje na předchůdce, opět ale přináší ještě elegantnější design.
Příď vozu je inspirovaná speciálním modelem Bentley Batur a nově sází na dva větší světlomety s LED matrix technologií namísto staršího uspořádání se čtyřmi světly. Boky zůstávají svalnaté a připomínají postoj minulé generace, vzadu pak vidíme nová LED světla s elegantní grafikou.
Rovněž kabina připomíná svým rozvržením předchozí generaci, technici ovšem zapracovali na izolaci. Instalovali novou elektronickou architekturu, přidali asistenční i bezpečnostní systémy a nechybí moderní infotainment s 12,3palcovou obrazovkou, integrovaný do otočného panelu se třemi stranami.
Bentley rozšiřuje nabídku laků, speciální odstíny vznikají 55 hodin
Sedadla, elektronicky nastavitelná ve 20 směrech, nabízí nový design prošívání. V kabině byly použity materiály vysoké kvality v různých barevných provedeních. Zákazníci si navíc mohou vůz upravit dle svých představ u oddělení Mulliner.
Pod kapotou nových modelů Continental GT a GTC Speed se ukrývá nová pohonná jednotka s označením Ultra Performance Hybrid, jejímž základem je motor V8. Díky přeplňování a elektrické pomoci ale překoná i starší modely s motory W12.
Samotný dvakrát přeplňovaný 4,0litrový motor V8 nabízí nejvyšší výkon 441 kW (600 k), elektromotor uložený do převodovky pak přidává dalších 140 kW (190 k). Výsledkem je kombinovaný výkon 583 kW (782 k) a 1000 Nm točivého momentu.
Baterie má kapacitu 25,9 kWh, slibuje elektrický dojezd 81 km a nabití při výkonu 11 kW za 2 hodiny a 45 minut. Kombinovaný dojezd na nádrž a baterii by pak měl dosahovat až 859 kilometrů.
Výkon je přenášen na systém pohonu všech kol s funkcí rozdělování točivého momentu a elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem na zadní nápravě. Sofistikovanější podvozek Active Chassis pak nabídne i elektro-mechanické stabilizátory, tlumiče s dvojicí ventilů, novou generaci systému ESP nebo systém řízení všech kol. Vůz by tak měl nabídnout ještě lepší ovladatelnost.
Zrychlení z 0 na 100 km/h by měl Continental GT Speed zvládnout za 3,2 sekundy. Maximální rychlost je až 335 km/h. Otevřenému GTC Speed trvá zrychlení o 0,2 sekundy déle a maximální rychlost je omezena na 285 km/h. O zpomalení se standardně starají ocelové brzdy, volitelně jsou dostupné i karbonové.
335 km/h pod vodou
Působivou dynamiku, která zastíní i starší modely s motorem W12, pak vůz ukázal v podmořském tunelu Ryfylke v Norsku, kde za 33 sekund dosáhl maximální rychlosti 335 km/h. Šlo tak o nejrychlejší podvodní jízdu v historii.
Nová generace Bentley Continental se bude opět vyrábět v britském závodu Crewe, dodávky prvních vyrobených kusů zákazníkům by měly začít během třetího čtvrtletí tohoto roku.