Článek
Nová Audi TT je překvapivě velmi usedlá a zachovává vizáž svého předchůdce víc, než se předpokládalo. V časopisech Auto Bild či Auto Motor und Sport vycházely zcela "ověřené" fotografie vozu s křivkami, které překvapovaly odvážností. Naštěstí však tyto "zaručené" zprávy nebyly pravdivé a velmi dynamická novinka dbá na svůj původ.
Dbá na svůj původ
Kupé své tvary však pořádně přiostřilo. Především na přední kapotě jsou vidět dvě hodně výrazné linie, jenž velmi ladí se zamračenými světlomety. Boční linie vypadá na první pohled téměř stejně, ale ten druhý odhalí, že vůz je protáhlejší a méně baculatý. Zadní partie zdobí do karoserie zasazená odtrhová hrana, která se však v rychlosti 120 km/h vysune a vytvoří se z ní klasické přítlačné křídlo. Zadní svítilny se zdají jako převzaté ze současné generace.
Kupé povyrostlo
Jak už to bývá, rozměry vozu trochu povyrostly. Vůz je o 137 mm delší (4178 mm) a o 78 mm širší (1842 mm). Rozvor 2468 mm je proti předchůdci delší o necelých 5 cm. Na karoserii najdeme celkem 69 % hliníkových dílů a zbytek jsou klasické ocelové součásti. Ty najdeme ale všechny vzadu, kde pomáhají lepšímu rozložení hmotnosti. Vzadu najdeme zavazadelník o základním objemu 290 l, který se ovšem dá zvětšit sklopením zadních nouzových sedadel. Pak se zvětší na 700 l.
Šestiválec a čtyřválec turbo
Model má od začátku dva motory. Slabší zážehový čtyřválec o objemu 2,0 l disponuje přímým vstřikem paliva a přeplňováním. Díky tomu vykazuje výkon 147 kW a toč. moment 280 N.m při 1800 ot./min. Druhý agregát je známý vidlicový šestiválec 3,2 l se 184 kW a 320 N.m při 2500 ot./min. Obě motorizace lze kombinovat se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou nebo automatem DSG. Samozřejmostí je i pohon všech kol quattro. Novinkou u TT jsou elektromagneticky stavitelné tlumiče.
Vůz bude na českém trhu až později. Pravděpodobně to bude na přelomu léta a podzimu. cena ještě není známa.
Technická data | ||
Motor | 2.0 TFSI | 3.2 |
Zdvihový objem | 1984 ccm | 3189 ccm |
Výkon | 147 kW | 184 kW |
Toč. moment | 280 N.m | 320 N.m |
Největší rychlost | 240 km/h | 250 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h | 6,6/6,4 s* | 5,9/5,7 s* |
Spotřeba (l na 100 km) | ||
ve městě | 10,7/10,6* | 14,7/12,9* |
mimo město | 6,0/6,0* | 7,8/7,3* |
kombinovaná | 7,7/7,7* | 10,3/9,4* |
* s manuální převodovkou/DSG