Hlavní obsah

Nové Audi Q5 má nezvyklé čtvrté brzdové světlo

Nová generace modelu Audi Q5, který patří mezi nejpopulárnější ve svém segmentu, stojí na nové platformě PPC, nabízí dynamičtější moderní design a pod kapotou ukrývá paletu spalovacích motorů s mild-hybridní asistencí. Na trh dorazí v příštím roce.

Představení AudiVideo: Audi

Článek

Audi Q5 nové generace zaujme už na první pohled výrazným designem, který navazuje na stávající designový jazyk značky. Vpředu jsou LED Matrix světlomety s možností výběru z několika stylů denního svícení, vzad pak OLED světla protažená napříč pátými dveřmi, která umí změnou grafiky upozornit okolní řidiče na možná nebezpečí.

Zajímavostí je pak čtvrté brzdové světlo, umístěné ve spoileru prodlužujícím linii střechy. Do spoileru je totiž integrován ještě projektor, který vytváří širší a důraznější linku brzdového světla ve skle pátých dveří. Jde přitom pouze o evropskou úpravu, zatímco v USA by zde podle Motor1 mělo být promítáno logo Quattro.

Foto: Audi

Nová Q5 má čtvrté brzdové světlo, které se promítá na zadní okno.

Design vozu působí moderně a pomáhá maskovat jeho rozměry. Zájemci budou mít na výběr ze tří výbavových stupňů, včetně tradičního S line. V nabídce je také 11 barev lakování karoserie a podběhy mohou vyplňovat ráfky o velikosti 17 až 21 palců.

Nové Audi A6 představeno, je čistě elektrické

AutoMoto

Více místa v kabině

Kabina nabízí nový koncept palubní desky, ve které vidíme zakřivený displej tvořený 11,9palcovým digitálním přístrojovým štítem a 14,5“ displejem infotainmentu s operačním systémem vycházejícím z Android Automotive OS. Volitelně je pak dostupný ještě 10,9“ displej před spolujezdcem a head-up displej promítající informace na čelní sklo.

Standardem je sportovně tvarovaný volant, který má zploštěnou horní i dolní stranu, na jeho ramenou jsou ale namísto klasických tlačítek použita tlačítka kapacitní. Běžná tlačítka téměř nenajdeme ani jinde v kabině, důraz byl kladen na dotykové ovládání.

Automobilka slibuje v kabině ještě více místa, přičemž zadní sedadla opět nabídnou možnost nastavení sklonu opěráku. Zavazadlový prostor pak po sklopení opěradel nabídne maximální objem až 1473 litrů. Navíc automobilka slibuje i bohatou nabídku odkládacích prostor.

Za zmínku pak stojí i praktická výbava jako chlazená bezdrátová nabíječka telefonu nebo čtveřice USB-C konektorů, přičemž zadní zvládnou díky výkonu 100 wattů nabíjet i laptop.

Základem nové generace Audi Q5 je nová platforma Premium Platform Combustion, pod kapotou pak bude dostupná paleta spalovacích motorů, které jsou vždy vybaveny 48V mild-hybridním systémem. Později bude nabídka doplněna také o plug-in hybridní pohonné jednotky.

Mild-hybridní systém je složen z LFP baterie s kapacitou 1,7 kWh, elektromotoru o výkonu 18 kW (24 k) s 230 Nm točivého momentu a generátoru schopného při rekuperaci generovat výkon až 25 kW pro uložení v baterii. Všechny motory jsou spojeny pouze se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic.

Základem nabídky bude motor 2.0 TFSI o výkonu 150 kW (204 k) s 340 Nm točivého momentu, který primárně pohání přední kola. Volitelně však bude dostupný i pohon všech kol quattro. Další volbou bude motor 2.0 TDI o výkonu 150 kW (204 k) s 400 Nm točivého momentu, který bude dostupný výhradně s pohonem všech kol.

Na vrcholu nabídky bude model SQ5, osazený 3,0litrovým zážehovým motorem V6 TFSI, který nabídne nejvyšší výkon 270 kW a 550 Nm točivého momentu.

V prvním čtvrtletí 2025

Podvozek nové generace Audi Q5 měl být naladěn pro dosažení ještě neutrálnějšího jízdního projevu, ovšem pro nabídnutí ještě vyššího komfortu. Základem jsou tlumiče s FSD (Frequency Selective Damping) technologií a klasickými pružinami, které slibují komfort i při jízdě na kostkách a současně stabilitu v zatáčkách.

Volitelně budou dostupné i adaptivní vzduchové tlumiče, které oproti minulé generaci modelu slibují ještě větší rozdíl mezi sportovním a komfortním nastavením. Kompletně přepracovaný pak byl i systém progresivního řízení, který je standardem.

Nová generace modelu Audi Q6 bude v Německu a na dalších evropských trzích uvedena během prvního čtvrtletí roku 2025, například v Německu však budou objednávky spuštěny již během září tohoto roku. Cena s benzínovým motorem startuje od 54 650 eur (cca 1,37 milionu korun), vznětový motor startuje od 57 100 eur (cca 1,43 milionu korun) a model SQ5 od 82 900 eur (cca 2,08 milionu korun).

Modernizované Audi RS3 slibuje ještě extrémnější svezení

AutoMoto
Související témata:
Audi Q5

Související články

Výběr článků

Načítám