Článek
U některých aut se s příchodem nové generace strachujeme o čtyřválce, jestli nebudou nahrazeny tříválci s nižší normovanou spotřebou, ale zato s méně kultivovaným chodem. A ta spotřeba kolikrát v reálném světě taky není nižší. Nové Audi A6 na to jde jinak - hned zkraje bude nabízeno se dvěma V6.
Výstavní premiéru si A6 odbude příští týden v Ženevě, ale automobilka se svou novinkou pochlubila již v předstihu. V obsáhlé tiskové zprávě se dozvídáme, že do začátku prodeje nedostane tříválce, ale 3,0 V6 TFSI a 3,0 V6 TDI, mimo jiné.
Benzín nabídne 340 koní, 500 Nm, zrychlení na stovku za 5,1 vteřiny a spotřebu 7,1 l/100 km. Dostane sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S Tronic. Diesel má mít 286 koní a 620 Nm, jeho spotřeba je 5,8 l/100 km a bude k mání s osmistupňovým automatem Tiptronic.
Při startu evropských prodejů bude k mání také slabší verze 3,0 V6 TDI o výkonu 231 koní a 500 Nm, rovněž s osmikvaltem Tiptronic. Základ nabídky bude tvořit čtyřválec 2,0 TDI o 204 koních a 400 Nm, který dostane dvouspojku S Tronic.
Všechny třílitry budou ve standardu spojeny se čtyřkolkou quattro. V závislosti na převodovce bude technicky různá. U Tiptronicu bude pracovat samosvorný mezinápravový diferenciál, takže tento systém lze považovat za stálý pohon 4x4.
U S Tronicu tisková zpráva uvádí extrémně rychlé připojení zadní nápravy, takže benzínová V6 a na přání i 2,0 TDI budou za nomálních jízdních situací předokolky, jen v případě potřeby se do hry zapojí i zadní náprava. Výhoda tohoto systému je v nižší spotřebě paliva, když čtyřkolku nevyužíváte.
Šestiválce dostanou mikrohybrid
Všechny šestiválcové „a-šestky” budou standardně vybaveny elektrosoustavou s napětím 48 V kvůli mikrohybridnímu systému. Motor má místo klasického alternátoru sdružený generátor se startérem, na motor napojený klínovým řemenem, a lithium-ionový akumulátor.
BAS, Belt Alternator Starter, jak se tato jednotka jmenuje, dokáže při zpomalování auta generovat elektrický výkon až 12 kW. Nabíjí jím akumulátory, které pak využívá při zastavení motoru systémem start-stop. Ten umí motor zhasnout už při rychlosti 22 km/h.
Podle tiskové zprávy snižuje tento mikrohybridní systém (s označením MHEV - Mild Hybrid Electric Vehicle) spotřebu v reálném provozu o 0,7 litru na 100 km. Z principu věci bude užitečnější ve městě než při jízdě mimo něj či po dálnici.
Podvozek má být sportovnější, zadní náprava bude natáčecí
Zavěšení kol bylo pro novou generaci přepracováno s cílem zlepšit komfort stran hluku i nerovností a také agilitu vozu. Budou k mání čtyři verze podvozku, od obyčejných vinutých pružin s tlumiči přes sportovní a adaptivní verzi až po adaptivní vzduchové odpružení.
Stran řízení stojí za zmínku progresivní převodka, která mění svůj převod v závislosti na jízdní situaci. K mání bude také natáčení zadních kol, které zlepšuje obratnost auta v nízkých rychlostech a stabilitu v těch vysokých. Dokáže snížit průměr otáčení až o 1,1 metru, což se bude hodit zejména při manévrování na parkovištích.
Displej infotainmentu připomíná smartphone
Koupíte-li si nové Audi A6, pryč jsou doby, kdy jste se museli s designem infotainmentu smířit, pokud se vám nelíbil. Systém MMI Touch Response umožňuje na displeji přetáhnout ikony dle libosti. Systém má navíc haptickou a akustickou zpětnou vazbu na povely prstem na displeji.
V sérii dostane A6 navigaci, za příplatek bude k mání MMI Navigation Plus, kterou tisková zpráva zve „multimediální centrálou nového formátu”. Samozřejmostí je připojení k internetu pomocí standardu LTE Advanced.
Systém se sám učí vaše oblíbené trasy a pak na jejich základě navrhuje vylepšení při vyhledávání. Navigace probíhá online a je zohledňována dopravní situace. A v ceně jsou aktualizace map na tři roky dopředu.
Nejzajímavějším prvkem konektivity je ovšem služba, využívající „kolektivní inteligenci flotily Audi” a spojuje A6 s okolím - je-li na to okolí připraveno, samozřejmě. To teoreticky znamená ještě přesnější informace o dopravním značení a případném nebezpečí na cestě.
Stran jízdních asistentů čekejte armádu všeho možného i nemožného; adaptivní tempomat s aktivním hlídačem jízdních pruhů je jen základ. A6 bude umět sama parkovat, a dokonce se dozvídáme o asistentu průjezdu křižovatkou a asistentu pro úspornou jízdu.
Interiér má mít celkem pět výbavových linií, z nichž některé budou jistě laděné komfortním a jiné sportovním směrem. Ostré verze S6 a RS6, stejně jako kombík Avant, očekávejme v blízké budoucnosti. Kdy má A6 sedan vstoupit do prodeje, zatím oznámeno nebylo.