Článek
Poprvé se s novinkou seznámili návštěvníci právě skončeného ženevského autosalonu. Audi A6 nové generace se od svých předchůdců na první pohled liší novým stylistickým pojetím především předních partií.
Mohutná maska
Nová "á-šestka" dostala jednodílnou masku chladiče, která se stává charakteristickým znakem všech nově uváděných modelů značky Audi. Obří maska chladiče a nepřehlédnutelný V-prolis, táhnoucí se po celé délce kapoty motoru, umocňují dynamický image nového modelu, stejně jako třeba klenutá linie střechy, díky které silueta nového Audi A6 připomíná velké kupé. Vysoko posazená linie boků propůjčuje vozu dynamický vzhled, nízko umístěná koncová světla vozidlo opticky tisknou k vozovce.
:. Jednodílná mohutná maska chladiče je novým identifikačním znakem nové generace Audi A6.
Nové Audi A6 je dlouhé 4920, široké 1860 a vysoké 1460 mm, je tedy delší i širší než jeho předchůdce. Rozvor se prodloužil o 83 mm až na 2843 mm, z čehož těží především cestující na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor má objem 546 litrů.
MMI i pro "á-šestku"
O zvláštním postavení Audi A6 svědčí také provedení a výbava interiéru. Po Audi A8 dostalo systém MMI (Multi Media Interface), jehož ovládací terminál na středové konzole umožňuje několika tlačítky snadno řídit všechna elektronická zařízení vozu, jako jsou například autorádio, měnič CD, na přání dodávaná televize, mobilní telefon nebo satelitní navigační přístroj s DVD.
:. Detail ovládacích prvků na středové konzoli vozu Audi A6.
MMI je propojený s 6,5palcovým monochromatickým nebo 7palcovým barevným displejem, umístěným v palubní desce ve stejné výšce jako rychloměr a otáčkoměr, takže řidič má displej přesně v zorném poli.
Do standardní výbavy nových modelů Audi A6 patří mimo jiné automatická dvouzónová klimatizace, elektromechanická parkovací brzda nebo stěrače s dešťovým senzorem.
Pětice motorů
Nové audi vyjíždí s pěti podélně uloženými motory - třemi zážehovými a dvěma vznětovými TDI, přičemž všechny plní emisní limity normy Euro 4. Základním motorem je nový benzínový šestiválec V6 o objemu 2,4 l a výkonu 130 kW/177 k, jehož točivý moment dosahuje hodnoty 230 Nm.
O stupínek výš stojí nový šestiválec 3,2 V6 FSI o výkonu 188 kW/255 k, vybavený technologií přímého vstřikování benzínu do válců. Jeho točivý moment vrcholí na hodnotě 330 Nm; na výborném průběhu točivého momentu má největší zásluhu plynulé nastavování vačkových hřídelů, které ovládají čtyři ventily každého válce a sací potrubí proměnné délky.
Vrcholem nabídky je pak vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l a výkonu 246 kW/335 k, který vychází ze sportovního Audi S4. Točivý moment tohoto agregátu dosahuje hodnoty 420 Nm.
Moderní turbodiesely
Na vyznavače vznětových motorů myslí nové Audi A6 nabídkou šestiválcového třílitru TDI, který se chlubí vysokým výkonem 165 kW/225 k a především mohutným točivým momentem 450 Nm, jenž je k dispozici už při 1400 otáčkách za minutu.
Ve druhé polovině roku 2004 škálu pohonných jednotek obohatí moderní turbodiesel 2,0 TDI se vystřikováním systému "čerpadlo-tryska". Výkon tohoto čtyřválce činí 103 kW/140 k, maximální točivý moment 320 Nm. Díky mimořádně nízké spotřebě dokáže Audi A6 2,0 TDI ujet na jedno naplnění nádrže bez problémů přes 1100 km.
Koncert sedmi stupňů
Modely Audi A6 dostaly sériovou manuální šestistupňovou převodovku nebo šestistupňovou automatiku tiptronic. V nabídce je i známá bezestupňová převodovka multitronic, spojující přednosti automatické a manuálně řazené převodovky.
Novinkou v její konstrukci je možnost manuálního řazení sedmi předem pevně naprogramovaných převodných poměrů - "rychlostních stupňů".
Vozy poháněné motory 3,2 FSI a 3,0 TDI je možné vybavit šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic, modely poháněné motory 4,2 V8 a 3,0 TDI mají standardně stálý pohon všech čtyř kol quattro, který si mohou objednat i zájemci o model poháněný zážehovým motorem 3,2 FSI.
Systém quattro přináší maximální požitek z dynamické jízdy i maximální míru aktivní bezpečnosti. Tu povyšuje i standardní montáž protiblokovacího systému brzd ABS a elektronického stabilizačního systému ESP poslední generace s brzdovým asistentem a elektronickým děličem brzdných sil EBD.
Ochranu cestujících zajišťuje vedle mimořádně pevné karosérie, u níž torzní tuhost vzrostla v porovnání s předchozím modelem o více než 34 %, také šestice airbagů a aktivní opěrky hlav u předních sedadel. Čelní airbagy se v závislosti na síle nárazu naplňují buď naplno nebo jen částečně.
Podvozek podle gusta
S výkony motorů dobře korespondují možnosti vyspělého podvozku - novinka stáje Audi má vpředu sofistikovanou čtyřprvkovou nápravu, vzadu pak nezávislé zavěšení s trojúhelníkovými rameny. Příjemný pocit z ovládání auta má navozovat i přesné řízení s posilovačem servotronic, který mění svůj účinek v závislosti na rychlosti jízdy.
V roce 2005 se v nabídce řady Audi A6 objeví také pneumatické odpružení s adaptivními tlumiči. Vlastnosti podvozku bude možné měnit podle přání řidiče a stylu jízdy, přičemž nastavování charakteristik podvozku se bude provádět prostřednictvím systému MMI.
Nové Audi A6 je prvním představitelem své značky, který může být na přání vybaven adaptivními xenonovými světlomety, jejichž světelný paprsek se v závislosti na poloze volantu a rychlosti jízdy natáčí do zatáček a mnohem lépe je osvětluje, takže řidič může rychleji reagovat na případné překážky.
Elektronika udržuje odstup
Dalším prvkem výbavy na přání, který dosud nemá žádný jiný produkční automobil na světě, je denní osvětlení vozu pomocí technologie LED, které - na rozdíl od běžných tlumených světel - spotřebovává jen minimum energie, a pomáhá tedy šetřit palivo a tím i životní prostředí.
Bezpečnost cestování především na dálnicích zvýší na přání dodávaný adaptivní tempomat (dostupný v roce 2005), který dokáže samočinně udržovat odstup od vpředu jedoucích vozů. Užitečný je i systém monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách.
Novým modelem A6 dává automobilka Audi jasně najevo, že patří k technologickým lídrům celého automobilového průmyslu. Svým expresívním designem, výraznou dynamikou jízdy a špičkovou technikou otevírá nové Audi A6 další kapitolu své úspěšné historie.