Článek
Když se loni představil čistě elektrický model A6 e-tron, vše bylo nalajnované podle původního plánu se sudým označením pro elektromobily a lichým pro spalovací modely. Audi však uprostřed tohoto procesu změnilo výhybku, a tak je nástupcem konvenční A6 opět A6.
Tradiční konkurent pro BMW řady 6 nebo Mercedesu třídy E kráčí v designových šlépějích menší A5. Má tedy doširoka roztažené světlomety nebo aerodynamické kliky dveří. Právě na aerodynamickou efektivitu byl brán velký zřetel. Koeficient odporu vzduchu činí jen 0.25 cd.
Vzadu najdeme druhou generaci digitálních svítilen s osmi digitálními panely OLED. Celkem 198 digitálních segmentů na každé straně vytváří digitální designy, z nichž některé jsou aktivní. Nové A6 Avant je také o 60 mm delší než jeho předchůdce, naměříte tak 4990 mm.
Audi opět mění označení modelů, nová logika se ukázala jako matoucí

Rovněž interiér má rozvržení posledních modelů, tedy se spojenými dvěma obrazovkami a dodatečnou třetí pro spolujezdce.
Nový A6 Avant je postaven na architektuře PPC (Premium Platform Combustion), která debutovala v loňském modelu A5. Na přání nabízí adaptivní vzduchové odpružení, řízení všech kol a sportovní diferenciál.
Novinka nabídne výběr ze zážehových a vznětových pohonných jednotek. Prvotní nabídkou je vznětový čtyřválec 2.0 TDI se 150 kW, 204 k. K dispozici je také výkonnější zážehový šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 270 kW, 367 k. Zajímavé je, že navzdory sdílení motoru s S5 si tato varianta neříká S6.
Všechny tyto motory těží z mildhybridní výpomoci. Systém MHEV Plus obsahuje 48voltovou baterii a elektromotor/generátor. Při plném plynu může elektromotor poskytnout dalších 18 kW, 24 k a točivý moment 230 Nm a zároveň využívat brzdnou energii k dobíjení malé baterie. To umožňuje jet pouze na elektrický pohon během manévrů v nízké rychlosti.
Očekává se, že později dorazí i plug-in hybridní verze, stejně jako dobrodružná varianta Allroad či sportovní RS6. Základ je zatím v Česku k dispozici od 1 719 900 korun, šestiválec přijde na 1 948 900 korun.
Test Audi Q6 e-tron: Nová éra čtyř kruhů

Test Audi Q8: Zapomeňte na kompromisy
