Článek
Nejdůležitější zpráva hned na začátek - v porovnání s předchůdcem je nové Audi A3 až o 80 kilogramů lehčí. Zatím nejsou známa přesná čísla, ale i tak je to v době neustále bobtnajících aut dobrá zpráva. Na délku je nový model stejný jako jeho předchůdce (4,24 metru), mírně vzrostl rozvor náprav na nynějších 2,6 metru. Vzadu by tak mělo být více místa pro nohy cestujících.
Interiér je stejný jako u všech moderních Audi, lze tedy očekávat výborné zpracování, přehlednost i dobrý výběr materiálů. Nová je elektromechanická parkovací brzda, která nahradila „poctivou“ páku parkovací brzdy.
Noví jsou i elektroničtí asistenti - adaptivní tempomat s radarem, asistent hlídající vybočení z pruhu, rozpoznávání dopravního značení nebo parkovací asistent.
Nové Audi A3 přichází na start se třemi čtyřválci. Motory TFSI (v koncernu se ty samé motory označují TSI) mají zdvihový objem 1,4 litru, resp. 1,8 litru, a dosahují nejvyššího výkonu 90 kW (122 k), resp. 132 kW (180 k). Vznětová jednotka TDI poskytuje z dvoulitrového objemu nejvyšší výkon 105 kW (143 k). V porovnání s předchozím modelem klesla spotřeba paliva nového A3 v průměru přibližně o 12 procent.
Pro 1.8 TFSI je připravena sedmistupňová převodovka S tronic, ostatní motory si musí vystačit s manuální šestistupňovou. Standardem je pohon přední nápravy, v nabídce bude i pohon 4x4. V budoucnu bude hybridní verze a verze na zemní plyn.
Prodej nové modelové řady A3 bude zahájen na podzim tohoto roku. Prodejní cena na českém trhu nebyla zatím stanovena. Na Německém trhu bude nové A3, které jako první z koncernu Volkswagen využívá novou podvozkovou platformu MQB, k dostání bude od v přepočtu 540 000 korun.