Hlavní obsah

Nová třída E od Mercedesu je tu. Kombinuje tradici s digitalizací

Mercedes-Benz ukázal zcela novou generaci tradičního zástupce automobilové vyšší střední třídy, limuzínu třídy E. Řadí se samozřejmě opět mezi třídu C a vrcholné S, se kterými sdílí i technický základ a designový směr.

Nový Mercedes-Benz třídy EVideo: Mercedes-Benz

Článek

Prémiové německé značky Mercedes-Benz a BMW letos nahrazují své nesmírně důležité sedany vyšší střední třídy. Zde je nový Mercedes-Benz třídy E, představený v evropské specifikaci měsíce předtím, než budeme mít možnost vidět jeho protějšek z Mnichova, BMW řady 5.

Nejprve je na řadě sedan, očekává se ovšem i brzká premiéra varianty kombi. Vizuálně si novinka hodně půjčuje od svého velkého bratra, třídy S. Včetně detailů, jako jsou zapuštěné kliky dveří a horizontální chromovaná linka táhnoucí se přes víko zavazadlového prostoru mezi zadními světly.

„Éčko“ lze stylizovat buď do klasické, konzervativní podoby Exclusive s větší maskou chladiče a trojcípou hvězdou nad ním anebo do „sportovna“ pomocí paketu AMG či Aavantgarde, kdy je logo automobilky uprostřed odlišně tvarované masky, liší se také zadní nárazník, prahy či kola a detaily v interiéru.

Rozvor náprav se protáhl o 22 mm na 2961 mm, čímž se uvolnilo více prostoru v autě, které nyní měří od přídě k zádi 4949 mm. Prostor pro kolena a maximální prostor pro nohy se zvýšil o 10 a 17 milimetrů a dodatečných 25 mm prostoru pro lokty vzadu bude jistě také znát.

Pokud jde o palubní desku, přístrojový štít a obrazovku infotainmentu, má nová třída E více společného se svými elektrickými EQE a EQS bratranci než s jejími spalovacími bratry.

Třída E je standardně vybavena volně stojícím digitálním přístrojovým displejem a multimediální obrazovkou MBUX integrovanou do palubní desky. Tato palubní obrazovka však může být volitelně rozšířena o displej spolujezdce nad schránkou v palubní desce.

Mercedes-Benz si dal záležet na digitální výbavě novinky. Aplikace třetích stran půjde nově instalovat přímo namísto zrcadlení přes Android Auto nebo Apple CarPlay. Aby Mercedes využil této schopnosti, spouští App Store, který bude mít „postupně se rozšiřující portfolio aplikací“.

Při spuštění bude k dispozici sortiment aplikací včetně hry Angry Birds, TikToku, Zoomu a Webexu. Několik z nich lze použít s novou selfie a videokamerou automobilu, která je namontována na palubní desce.

Kromě výše uvedených aplikací zde majitelé najdou webový prohlížeč Vivaldi a zábavní portál ZYNC s více než 30 streamovacími službami. Aby se zabránilo rozptylování řidiče displejem předního spolujezdce, má třída E „vizuální štít“, který využívá kameru.

Superluxusní elektromobil Mercedes-Maybach EQS SUV 680 má přes 600 koní

AutoMoto

Systém monitoruje pohyby očí řidiče a určuje, zda se na obrazovku spolujezdce dívají příliš dlouho. Pokud k tomu dojde, sníží se jas obrazovky spolujezdce, a cestující tak teoreticky může pokračovat ve sledování obsahu, aniž by jej řidič viděl.

Odhlédneme-li od obrazovek, třída E nabídne systém aktivního okolního osvětlení, prostorový zvuk Burmester 4D se 17 reproduktory a světelné pásy, které reagují i na hudbu nebo bezpečnostní upozornění.

V hlavní roli elektrifikace

Novinka se spolehne na mildhybridy se startér-generátorem napojeným na 48V soustavu či na plug-in hybridy s možností dobíjení ze sítě.

Základem nabídky v Evropě bude zážehový čtyřválec E 200 s kombinovaným výkonem 150 kW a nejvyšším točivým momentem 320 Nm. Vznětový čtyřválec E 220 d s kombinovaným výkonem 145 kW a nejvyšším točivým momentem 440 Nm pak bude dostupný s pohonem zadních nebo všech kol 4Matic.

Plug-in hybridní motorizace spoléhají i na elektromotor o výkonu až 95 kW. V kombinaci s baterií o kapacitě 25,4 kWh činí dojezd na jedno nabití i více než 100 kilometrů. Baterii lze standardně nabíjet výkonem 11 kW, volitelně však bude dostupná podpora rychlonabíjení výkonem až 55 kW.

Mercedes GLS má po faceliftu ještě větší masku

AutoMoto

Nejprve bude dostupný plug-in hybrid E 300 eE 300 e 4Matic o systémovém výkonu 230 kW /550 Nm, případně plug-in hybrid E 400 e 4Matic se systémovým výkonem 280 kW a 650 Nm točivého momentu. Nabídku by měly do budoucna doplnit ještě vznětové plug-in hybridní motorizace. Na rozdíl od aktuální třídy C se očekávají i šestiválcové motorizace.

Podvozek bude opět nabízet s klasickými vinutými pružinami s adaptivními tlumiči nebo vzduchovým odpružením. Nechybí ani natáčení zadní nápravy až o 4,5 stupně, díky čemuž se průměr otáčení zmenšuje o 90 cm.

Výroba bude probíhat v německém Sindelfingenu, prodeje na předních trzích začnou letos v létě za dosud neupřesněnou cenu.

Test Mercedesu C 220 d: Opravdová limuzína nemusí mít pět metrů

Testy

Výběr článků

Načítám