Článek
Euro NCAP použila pro test 1 490 kilogramů těžký Superb s motorem 2,0 TDI, který bude pravděpodobně nejprodávanější variantou. V případě čelního nárazu ocenila testující organizace dobou ochranu kolen a stehen, stejně jako fakt, že stejnou ochranu mají cestující různě vysokých postav.
Superb dosáhl maximálního možného hodnocení v simulaci bočního nárazu a nárazu na kůl. Celkově získal Superb 35 bodů za ochranu dospělých, což představuje pět hvězdiček z pěti možných.
.: Crash test nové Škody Superb - v testu se používají i figuríny dětských postav. Mají simulovat děti staré 18 měsíců a tři roky. Foto: Euro NCAP
Za ochranu dětských pasažérů dostala mladoboleslavská novinka 40 bodů a získala tak čtyři hvězdičky z pěti možných. Komisaři měli spíše kosmetické výhrady: málo „viditelný“ indikátor vypnutí předního airbagu (nezbytnost, pokud vpředu převážíte dítě v sedačce) a nedostatečné textové varování před nevypnutím vzduchového vaku při přepravě dítěte na přední sedačce.
Z hlediska ochrany chodce při nárazu získal Superb pouhé dvě hvězdičky, třetí mu utekla o jediný bod.
Komisaři dobře hodnotí ochranu nohou při střetu s předním nárazníkem, stejně jako ochranu hlavy dítěte při dopadu na kapotu. Hlava dospělého by ale při srážce dopadla hůře, také kvůli tomu Superb v této kategorii nebodoval tak výtečně jako v případě ochrany posádky.
Kompletní výsledky (anglicky) najdete zde.