Článek
Co za tím je, můžeme jen spekulovat. Podle časopisu Auto Express, který s informací o posunutí termínu uvedení přišel, je to snaha koncernu dát větší prostor pro zabrání trhu modelu Volkswagen Caddy. Proč? Protože Caddy a Roomster prý budou prakticky totéž.
U nás se model Caddy objeví na začátku září, takže by opravdu měl jen málo místa na to, aby mohl ukrojit velký kus koláče. S tím, jak je nyní Škodovka rozjetá, by se mohlo lehce stát, že VW by měl menší prodeje než mladoboleslavská značka.
A tak na autosalonu uvidíme prý jen Škodu Superb jako GreenLine a také ve sportovnějším kabátku jakéhosi sportovního paketu.
Volkswagen brzdí i Phaeton
Ale Škoda Roomster není jediné auto, které koncern zabrzdil. Dalším z nich je Volkswagen Phaeton – vlajková loď značky. První generace, která se prodává už třináct let, je pro firmu neskutečným propadákem. Prý na jednom voze prodělává 28 000 eur.
A tak se nyní VW nesoustředí na vývoj nového modelu, ale na snížení nákladů.
Nová generace se tak odsunuje. Někde se mluví o roce 2017, někde o 2018, jinde zase o úplném zastavení vývoje.
Jedno je jisté. Volkswagen nechce znovu nastartovat kolotoč prodělečného auta. Ale nabídnout zákazníkům jen předělanou Audi A8 také ne. Takže je firma před těžkým rozhodnutím. Má opět sáhnout po základu od Bentley, vyvinout vlastní platformu, nebo skutečně přebrat A8? Nikdo neví, a tak se původní Phaeton stále vyrábí a prodává.