Článek
Původní Popular Monte Carlo vznikl v roce 1936 jako závodní speciál pro Rallye Monte Carlo. Jelikož vůz s posádkou Pohl – Hausman v soutěži uspěl, byl druhý ve své kategorii, rozhodla se automobilka úspěch využít a vzápětí připravila i silniční provedení. Těch v Mladé Boleslavi vyrobili v celkem sedmdesáti kusech s karoseriemi kupé a roadster.
V muzeu Škody Auto aktuálně po kupé chystají renovaci i pro roadster. Ten byl inspirací pro designéra Ljudmila Slavova, který vytvořil moderní inkarnaci, existuje však jen v grafické podobě.
Kočár do Prahy. Škoda přetvořila první auto Laurina a Klementa
Exteriér je na pohled velmi aerodynamický, má však kombinovat eleganci předlohy, výzvou prý byla typická maska. „Zkoušel jsem různé vertikální konfigurace, které by byly originálu bližší, ale takové uspořádání je dnes u aut trochu problematické, takže jsem se nakonec vydal odlišnou cestou,“ popisuje své pojetí přídě, kde mřížka masky chladiče přechází dále do oblasti světlometů, čímž má vytvářet podobný efekt jako u originálu.
„Interiér původního roadsteru je elegantní a praktický, vidím v tom kontinuitu do dnešních dob. Funkčnost, praktičnost, elegance a čistota jsou i dnes našimi základními principy,“ říká designér.
Za volantem Škody Slavia
Popular měl rychloměr umístěný uprostřed palubní desky, ve skicách konceptu se objevuje v podobě hologramu. Po stranách byly odkládací prostory, v jejich místě navrhl designér moderní displeje.
Za sedadly pod skleněným krytem jsou umístěny dvě závodní přilby. „Přemýšlel jsem, zda sem nedat dvě dětské sedačky a udělat auto trochu praktičtější po vzoru tehdejších sériových kabrioletů, nakonec u mě ale zvítězila sportovní stránka,“ říká designér pocházející z Bulharska. V České republice žije přes dvacet let, poslední tři roky působí v designérském týmu Škody Auto.