Článek
Ne vždy jde vše podle představ. Zrušený ženevský autosalon překazil plány Škody na představení Octavie RS. Mělo to být jedno z mála aut, které se plně oficiálně odhalí skutečně až v nultý den autosalonu v hale Palexpo. Nám to však nebrání si populární verzi Octavie podrobně prohlédnout alespoň ve studiu.
Černá maska a dvířka v blatníku
Octavia RS nikdy nebyla o rozšířených blatnících a přehnaných stylingových úpravách. Designéři se čtvrtou generací mladoboleslavského bestselleru udělali pravděpodobně přesně to, co byste čekali.
Kvůli koronaviru kompletně zrušili Ženevský autosalon

Přesto díky výraznějšímu designu konvenční verze může i RS vypadat o poznání agresivněji než předchůdce. Velká maska dostala černý vzhled, přední nárazník je výrazně tvarovaný a má velké LED mlhovky, černá jsou i zrcátka, okenní lemy či nápisy na autě.

Škoda Octavia RS iV na sebe jako liftback upozorní výrazným spoilerem.

Předchozí Škoda Octavia RS (2017)
Na zádi si všimnete opět odlišného nárazníku s tradiční horizontálně položenou odrazkou, velkých koncovek výfuku, minimálně u plug-in hybridu je jedna falešná. Disky kol, která vidíte na fotkách, mají devatenáct palců, standardem budou osmnáctky. Za nimi se vždy schovávají sedmnáctipalcové brzdy s červenými třmeny. Zásuvku na dobíjení najdete za dvířky v předním blatníku.
Matná Škoda Rapid aneb Sen indického tunera jde do výroby

Liftback zaujme velkým spoilerem na zádi, verze iV pak musí mít stejnou světlou výšku jako standardní Octavie. Kvůli bateriím v podlaze, které je nutné umístit v určité vzdálenosti od vozovky. Ostatní dvě varianty RS budou mít sníženou světlou výšku o 15 mm vpředu a 10 mm vzadu.
Drama uvnitř
V interiéru se RS od standardní Octavie opět liší běžnými záležitostmi. Jiné jsou materiály v čele s pseudokarbonovým obložením. Sportovní sedadla mohou být vyvedena v látkovém potahu či v kombinaci Alcantara, kůže. V druhém příplatkovém případě půjde i prodloužit sedák.

Uvnitř Octavia RS iV hraje na kombinaci karbonového vzhledu a červených doplňků.
Digitální přístrojový štít má do červena laděnou specifickou grafiku a do stejné barvy jsou laděné i doplňky včetně prošívání. Všude také najdete nové logo RS v černočervené, se kterým poprvé přišel Kodiaq RS.
U plug-in hybridní verze baterie omezují zavazadelník. U liftbacku, který normálně nabídne 600 litrů, dostanete 450 l, u kombi máte místo 640 litrů 490.
Nejprve na baterky
Škoda Octavia se ve verzi RS představuje nejprve jako iV, tedy plug-in hybrid. Toto označení používá Škoda pro všechny plug-in hybridy a elektromobily v nabídce.
Podobně jako v případě již dříve odhalených rychlých Volkswagenů Golf či Leonu od Cupry však budou v nabídce celkem tři varianty, o kterých zatím nemáme podrobnosti. Půjde o čistě zážehovou verzi s dvoulitrem o výkonu kolem 245 koní a také vznětovou variantu s motorem 2.0 TDI o výkonu přibližně 200 koní.
Zpět k verzi iV, první elektrifikované Octavii RS vůbec. Pohon kombinuje čtrnáctistovku TSI s elektromotorem. Stejně jako u Superbu iV nebo standardní nové Octavie iV.

Oranžové kabely jsou vysokonapěťové.
Ovšem v tomto případě nabídne systémový výkon 180 kW, 245 koňských sil. Točivý moment je maximálně 400 Nm. 110 kW z toho nabídne spalovací motor, zbytek elektřina. To vše ve spolupráci se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Na stovku zrychlí za 7,3 sekund a maximální rychlost činí 225 km/h.
Dojezd na jedno dobití odhaduje Škoda před homologací na 60 kilometrů dle přísnější normy WLTP. Baterie má kapacitu 13 kWh a z domácího wallboxu se na plnou kapacitu nabije za 3,5 hodiny.
Jak se řídí elektrický pravěk, Škoda Favorit Eltra

Vůz nabídne i adaptivní tlumiče DCC, progresivní řízení a elektronickou náhradu samosvorného diferenciálu. Nad rámec standardních jízdních režimů bude k dispozici i nejostřejší mód RS.
Octavia RS čtvrté generace se na český trh dostane ještě letos, přesnější termín ani ceny zatím neznáme.