Článek
Benzínové provedení Škody Octavie RS si proti verzi před faceliftem polepšilo o vcelku zanedbatelných 10 koní a je tak nyní standardně na úrovni dřívějšího modelu RS230.
Benzínovou verzi pohání motor 2,0 TSI. Ten nabízí nejvyšší výkon 169 kW (230 k) a maximální točivý moment 350 Nm v rozsahu od 1500 do 4600 otáček. Stovku zvládne benzínové RS za 6,7 sekundy a jede až 250 km/h. To vše při kombinované spotřebě 6,5 l na 100 km.
Standardem jsou nyní Full-LED přední světlomety, LED mlhovky a zadní svítilny, infotainment Bolero s osmipalcovým dotykovým displejem, bezklíčkový přístup a startování Kessy či parkovací senzory vpředu i vzadu a multifunkční sportovní volant.
Cena je proti nynější Octavii RS vyšší - zatímco nynější verzi koupíte od 659 900 korun, omlazené provedení stojí nejméně 696 900 korun. Už v základu ale dostanete výše uvedenou výbavu za 47 tisíc korun.
Dieselová verze má stejný výkon
U naftového eresa se výkon nezvyšoval. Nadále tak z dvoulitrového objemu nabízí 135 kW (184 k) a točivý moment 380 Nm (od 1750 otáček). Zrychlení 0-100 km/h je otázkou 7,9 s, ručka rychloměru se zastaví na hodnotě 232 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 4, 5 l/100 km.
V nabídce je šestistupňová přímo řazená převodovka nebo dvouspojkový automat se stejným počtem rychlostních stupňů. Pro verzi 4x4, kterou dostanete výhradně se vznětovým agregátem, dostanete pouze automat.
Octavia RS se ve světové premiéře ukáže na ženevském autosalonu. Objednávat lze už nyní. Podle našich informací přijde později i verze o výkonu 245 koní.
Zdražil i Scout
Škoda zveřejnila i ceník Octavie Scout. I tento derivát podražil. Namísto 713 900 korun stojí nově nejméně 759 900 korun. V tomto případě dostanete výbavu „zadarmo” v ceně 82 tisíc.
Součástí standardní výbavy jsou tedy nově Full-LED přední světlomety, LED zadní sdružené svítilny a ambientní osvětlení interiéru, vyhřívaný volant, bezklíčkový systém Kessy a parkovací senzory vpředu i vzadu.
Proti standardní octavii je podvozek scoutu vyšší o 30 mm. Všechny verze mají standardně pohon všech čtyř kol realizovaný elektronicky řízenou lamelovou spojkou Haldex V. generace. Standardní výbavou je rovněž elektronická uzávěrka diferenciálu (EDS) aktivní na přední i zadní nápravě. Nájezdové úhly mají parametry: 16,6 stupňů vzadu a 14,5 stupňů vpředu.
Na výběr jsou celkem tři motory, přičemž dva jsou naftové - 110 a 135 kW (150 a 180 koní). Benzínový motor má 132 kW, respektive 180 koní. Poprvé je možné kombinovat motor 2,0 TDI (110 kW) s pohonem všech kol a sedmistupňovou převodovkou DSG.