Hlavní obsah

Nová Škoda Octavia. Jak bude vypadat?

Právo, Jaroslav Šimek

Nová generace Škody Octavia, kterou poprvé představí mladoboleslavská automobilka Škoda Auto počátkem března na autosalónu v Ženevě, by měla být osazena motory o zdvihovém objemu 1,4, 1,9 a 2,0 litru a postavena na podvozku VW Golf. Informoval o tom již před časem britský magazín Auto Express, který přinesl i špionážní snímky nové octávky.

Foto: tiskové oddělení Krajského úřadu Středočeského kraje

Hejtmani Jihočeského (vlevo) a Středočeského kraje, Jiří Zimola a Josef Řihák (oba ČSSD)

Článek

Od předchozí verze se má na první pohled lišit protaženými předními a zadními světlomety, karosérií s ostrými hranami či zvětšenou "superbovskou" mřížkou chladiče.

Auto Express motory nové octavie dále rozebírá, z čehož mj. vyplývá, že pod kapotou se mají objevit tři diesely (1,4 l, 1,9 l a 2,0 l) a dvě benzínové pohonné jednotky 1,4 a 2,0 l s označením FSI, tedy s přímým vstřikováním benzínu do válců. Ve Škodě Auto však zatím ke zveřejněným informacím striktně mlčí a nechtějí je komentovat.

Podle informací Práva z několika důvěryhodných zdrojů se nová octavia má znovu vyrábět jak v provedení liftback, tzn. s velkým výklopným víkem ve splývavé zádi, tak i jako kombík. Zatímco první verze si má uchovat podobný konzervativnější výraz, jako měl předchůdce, kombík je ve svých proporcích - především v zadní partii - orientován na tvary Fabie Combi.

Jeho výstavní premiéra se očekává na podzim. Výraznější stylistické zásahy se v obou modelech mají projevit v interiéru.

Více místa vzadu

Velmi podstatná změna se však dotkne konstrukce. Nová octavia bude po nové, druhé generaci Audi A3, nastupujícím Golfu V a vanu VW Touran dalším modelem postaveným na nové koncernové platformě VW určené pro nižší střední třídu.

Octavia by z toho měla vytěžit o téměř 70 mm delší rozvor, který by měl významně eliminovat snad její největší slabinu, tj. omezené místo především pro nohy osob cestujících na zadních sedadlech. Díky tomu, že by se měla o zhruba stejnou hodnotu prodloužit karosérie, jsou liché obavy, že by vůz měl přijít o tolik ceněný velký objem kufru.

V obchodní síti se novinka, vybavená celou řadou nejmodernějších technologií, ocitne za zvýšenou cenu, která se zřejmě vyrovná s konkurencí. Její modely dnes v základním provedení překonávají čtyřsettisícovou hranici. To zároveň nahrává další produkci stávajících octavií, které se mají vyrábět souběžně do roku 2005.

Nejlevnější octavia - v provedení Classic s benzínovým šestnáctiventilovým čtyřválcem 1,4 l výkonu 55 kW - je nyní v nabídce za 380 000 Kč. S blížící se premiérou nového vozu Octavia se také v internetové síti stále více objevují představy z různých zdrojů, jak by novinka mohla vypadat.

Tato už má zapracované některé prvky ze studie Škoda Roomster, vystavené loni na podzimním frankfurtském autosalónu.

Související témata:

Výběr článků

Načítám