Hlavní obsah

Nová Škoda Octavia dostane jednoduchý atmosférický motor, Češi ale mají smůlu

Novinky, Milan Lažanský

Čtvrtá generace Škody Octavia se v září chystá na ruský trh a spolu s ní v Evropě již vyškrtnutý motor 1,6 MPI s atmosférickým plněním, tedy bez turbodmychadla. Dosud se nová octavia vyráběla jen s přeplňovanými agregáty. Motorová nabídka je úplně odlišná, ruský trh má v porovnání se zeměmi Evropské unie odlišné, benevolentnější emisní předpisy.

Foto: Škoda

Škoda Octavia IV. generace

Článek

Ruské zastoupení Škody Auto oznámilo první informace o nové octavii, která se v září dostane na tamní trh v karoserii liftback. Při té příležitosti uvedlo výběr motorů, které budou k dispozici.

K mání bude v Rusku jako základ atmosférická šestnáctistovka s výkonem 81 kW, 110 koňských sil. V páru bude pracovat s pětistupňovou manuální převodovkou nebo za příplatek se šestistupňovou samočinnou skříní.

Větší výkon 110 kW, 150 koní, nabídne rovněž starý známý. Již nepoužívaná přeplňovaná čtrnáctistovka TSI. Nabídne manuální šestikvalt a osmistupňový automat. Vrcholem je pak dvoulitrové TSI s výkonem 140 kW, 190 koní, výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Současná evropská nabídka octavie je zcela odlišná. Zahrnuje zážehové turbomotory 1,0 TSI a 1,5 TSI stejně jako dvoulitrový diesel TDI. Doplní je ještě plynové, mildhybridní a plug-in hybridní varianty.

Takový rozdíl v nabídce novinky je dán zcela odlišnými nároky z pohledu emisních nařízení. Současné ruské normy odpovídají přibližně normě Euro 5, která v EU vstoupila v platnost v září 2009. V současné chvíli je v Evropě již několikátá varianta normy Euro 6. Svou roli můžou hrát i další faktory, jako častější použití vozů mimo silnice a tankování méně kvalitního paliva.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám