Hlavní obsah

Nová Škoda Octavia dostane jednoduchý atmosférický motor, Češi ale mají smůlu

Novinky, Milan Lažanský

Čtvrtá generace Škody Octavia se v září chystá na ruský trh a spolu s ní v Evropě již vyškrtnutý motor 1,6 MPI s atmosférickým plněním, tedy bez turbodmychadla. Dosud se nová octavia vyráběla jen s přeplňovanými agregáty. Motorová nabídka je úplně odlišná, ruský trh má v porovnání se zeměmi Evropské unie odlišné, benevolentnější emisní předpisy.

Foto: Škoda

Škoda Octavia IV. generace

Článek

Ruské zastoupení Škody Auto oznámilo první informace o nové octavii, která se v září dostane na tamní trh v karoserii liftback. Při té příležitosti uvedlo výběr motorů, které budou k dispozici.

K mání bude v Rusku jako základ atmosférická šestnáctistovka s výkonem 81 kW, 110 koňských sil. V páru bude pracovat s pětistupňovou manuální převodovkou nebo za příplatek se šestistupňovou samočinnou skříní.

Připravenost vozu pro výrobu je žalostná, stěžují si škodováci na novou octavii

AutoMoto

Větší výkon 110 kW, 150 koní, nabídne rovněž starý známý. Již nepoužívaná přeplňovaná čtrnáctistovka TSI. Nabídne manuální šestikvalt a osmistupňový automat. Vrcholem je pak dvoulitrové TSI s výkonem 140 kW, 190 koní, výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Současná evropská nabídka octavie je zcela odlišná. Zahrnuje zážehové turbomotory 1,0 TSI a 1,5 TSI stejně jako dvoulitrový diesel TDI. Doplní je ještě plynové, mildhybridní a plug-in hybridní varianty.

První jízda s novou Škodou Octavia: Superb má problém

AutoMoto

Takový rozdíl v nabídce novinky je dán zcela odlišnými nároky z pohledu emisních nařízení. Současné ruské normy odpovídají přibližně normě Euro 5, která v EU vstoupila v platnost v září 2009. V současné chvíli je v Evropě již několikátá varianta normy Euro 6. Svou roli můžou hrát i další faktory, jako častější použití vozů mimo silnice a tankování méně kvalitního paliva.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám