Článek
„Už se těším, až v příštím roce uvedeme na trh nový model Fabia. Bude to skvělé auto, má očekávání jsou tedy velká,“ uvedl už na konci září nový předseda představenstva Škody Auto Thomas Schäfer pro portál Škoda Storyboard.
Podle Autocaru, který cituje zdroj uvnitř automobilky, se přitom původně s novinkou počítalo až pro rok 2022. Ovšem aktuální Fabia je na trhu ve třetí generaci už od roku 2014 a stále stojí na starší platformě, což běh věcí uspíšilo. Novinku máme v premiéře vidět už v první polovině roku 2021.
SPECIÁL: 20 let Škody Fabia
Nová fabia dožene koncernové kolegy, Volkswagen Polo a Seat Ibiza, kteří jsou postaveny na modulární kompaktní platformě, tedy MQB verze A0.
Podle britské zdroje bude design novinky ovlivněn kamiqem, ale i scalou či novou octavií. Uvnitř čekejme velkou revoluci, v duchu dnešní doby zaměřenou především na velké displeje.
První jízda se Škodou Octavia RS iV a G-Tec: Ekologie dvakrát jinak
Škoda se však chce s fabií držet u rozumných cen, čemuž má odpovídat i nabídka motorizací. U nové fabie se údajně nepočítá s elektrifikací, a to ať už jde o čistý elektromobil či hybridy. Dokonce nemáme čekat ani mild hybridní motorizace.
Prim má hrát litrový přeplňovaný tříválec. Nejistý je osud dieselových motorizací. Ve hře je naopak silnější čtyřválec i základní atmosféricky plněný tříválec.
Jen spekulovat zatím můžeme, co se karoserií týče. Vedle hatchbacku se ve všech dosavadních generacích ujalo i malé kombi. Tento segment však mezitím v podstatě umřel, kvůli popularitě malých crossoverů. Ani kombi z fabie by to vedle kamiqu nemělo jednoduché, ale jeho výroba stále není vyloučena.