Článek
Schäfer v rozhovoru uvádí, že chystanou premiéru Škody Fabia nedoprovodí karoserie kombi hned příští rok, ale až v roce 2023. Do té doby chce Škoda nabízet stávající generaci kombi souběžně vedle nového hatchbacku.
Novinka dorazí na modulární platformě MQB A0, na které již pár let jezdí Volkswagen Polo, Audi A1 nebo Seat Ibiza, stávající generace ještě staví na starších kompaktních základech.
Mít na trhu ještě pár let takový vůz i se starší platformou však dává smysl. Nemá totiž konkurenci. Na současném trhu je totiž malé kombi skutečnou anomálií. Tradiční kombíky segmentu B jako Peugeot 207, Renault Clio či Seat Ibiza už nekoupíte. Nahradily je populární malé crossovery. I takový je v nabídce Škody. Bude zajímavé, jak si kombi fabie povede ve srovnání s kamiqem.
Masivní elektrifikace se nečeká
Podle dřívějších informací britského Autocaru bude design novinky ovlivněn kamiqem, ale i scalou či novou octavií. Uvnitř čekejme velkou revoluci, v duchu dnešní doby zaměřenou především na velké displeje.
Nová Škoda Fabia na D11? Maskovaný vůz prozradila maličkost
Škoda se však chce s fabií držet u rozumných cen, čemuž má odpovídat i nabídka motorizací. U nové fabie se údajně nepočítá s elektrifikací, a to ať už jde o čistý elektromobil či hybridy. Dokonce nemáme čekat ani mild hybridní motorizace. Prim má hrát litrový přeplňovaný tříválec. Nejistý je osud dieselových motorizací. Ve hře je naopak silnější čtyřválec i základní atmosféricky plněný tříválec.
Uvolnil místo superb?
Že Škoda chystá Fabii Combi nové generace už automobilka nepřímo potvrdila několikrát během letošního roku.
Škoda pustí vlajkovou loď na Slovensko, Češi díky tomu nepřijdou o praktické překvapení
Jako o „dalším modelu” hovoří automobilka i v souvislosti s modelovými řadami, které se budou moci vyrábět díky uvolnění kapacit v Kvasinách.
Odtud se v roce 2023 přesune výroba příští generace Škody Superb, která bude sjíždět z pásů vedle příštího Volkswagenu Passat v Bratislavě.