Článek
Automobilům dnes vládne LED technika, nejinak tomu bude v případě nového Enyaqu iV. Přední světlomety nabídnout technologii LED Matrix s vykrýváním okolního provozu. S tou se coby první škoda prezentoval současný superb po faceliftu.
Mnohem více tak fascinuje maska chladiče. O té jsme informovali již po prvních jízdách před třemi měsíci, kdy měl redaktor Novinek příležitost nejen vyzkoušet prototypy, ale i vidět sériový vůz.
Vše o Škodě Enyaq iV: | |
---|---|
První jízda se Škodou Enyaq: Jedna z největších revolucí v historii značky | |
Škoda ukazuje enyaq na nákresech, novinka už nic neskrývá | |
Škoda poodhalila interiér enyaqu |
Nově však slova mohou doprovodit i nákresy designéra, která nejsou přehnanými malůvkami a věrně prezentují, jak bude enyaq v režimu potkávacích světel svítit.
Jedna horizontální a několik vertikálních linií, které se vyhýbají jen radaru adaptivního tempomatu, mohou skutečně zářit, jen pokud jsou zapnutá potkávací světla. V denním módu to z legislativních důvodů nejde. Mezi denními světly totiž musí být dodržena určitá vzdálenost.
Zadní svítilny se prezentují v poměrně známých tvarech, LED podpis bude mít trojrozměrnou grafiku a žádné spojení dvou segmentů tentokrát nečekejte.
Podpis Škoda Crystal Lighting uvnitř dílů pak tradičně odkazuje na inspiraci v křišťálu. „Škoda je hrdá na to, že ve svých vozech odráží tradici českého křišťálového umění a interpretuje ji po svém. Přesné linie, geometrické uspořádání a výjimečně čiré skleněné plochy jsou fascinující a v závislosti na dopadu světla a úhlu pohledu nabízí zcela jiné, stále se měnící aspekty,“ uvedl Petr Nevřela, vedoucí designér exteriérového osvětlení.
Úplné odhalení za dva týdny
Škodu Enyaq iV čeká premiéra 1. září v Praze. Půjde o první vůz z Mladé Boleslavi, který využije koncernovou platformu pro elektromobily. V Mladé Boleslavi odstartuje do konce roku i výroba, a to nezvykle na stejném pásu s ostatními modely.
Do výroby Škody Auto se vrací roušky a další opatření
Jedná se o jakýsi crossover, vypadá jako zvýšené kombi. Na délku měří 4648 milimetrů. Šířka činí 1877 mm, výška 1618 mm a rozvor náprav 2765 mm. Tato čísla jej řadí mezi karoq a kodiaq. V příštím roce dorazí i ve stylovější formě se sníženou střechou, vrcholem bude varianta RS s výkonem 225 kilowattů.