Článek
V elektrickém SUV Enyaq iV, první Škodě stojící na modulární platformě MEB, pojede 183 kilometrů dlouhou etapu z Gap do Privas ředitel závodu Tour de France Christian Prudhomme. Škoda slibuje, že Enyaq využije svoji nadstandardní výbavu k udržení plynulosti závodu.
Konstruktéři a lakýrníci vůz na závod důkladně připravili, auto má červenou barvu, panoramatickou střechu a také integrovanou ledničku. Mimo to pak auto dostalo šest antén a v jeho zadní části je moderní velín, z něhož se bude celý závod řídit. Auto má kvůli bezpečnosti zpevněný podvozek.
Kromě dnešní etapy pojede Škoda Enyaq jako velitelský vůz i v časovce z Lure do La Planche des Belles Filles a následně i na nejsledovanější, poslední etapě z Mantes-la-Jolie do Paříže, kde závod dlouhý 3470 kilometrů končí na slavném bulváru Champs-Élysées.
Škoda mimo velitelského Enyaqu poslala do Francie na 250 svých vozidel, aby zajistila plynulý průběh nejslavnější cyklistického závodu na světě. Jedná se už o 17. ročník, který Škoda Auto zaštiťuje. Hned 30 aut pak částečně nebo úplně pohání elektřina.