Článek
Toyota chce získat u svého automobilu nejvyšší možné pětihvězdičkové ohodnocení při crash testu Euro NCAP. Jenže to v automobilu, kde hlavy cestujících ve druhé řadě sedadel jsou 30 cm od zadního okna, není dost dobře možné. Automobilka se tak rozhodla připravit zadní airbag, který by zamezil kontaktu cestujících s karoserií či oknem vozu i při nárazu zezadu.
Podle Hiroki Nakajimy, šéfdesignéra Toyoty, je zatím airbag ve vývojové fázi, protože je zde ještě problém s certifikací.
Aby také ne. Požadavky na zadní airbag budou jistě jiné, než je tomu v případě předních či bočních zádržných systémů. Navíc se musí počítat s dalšími efekty, jako je možnost aktivace i při předním nárazu. I v tomto případě se samozřejmě hodí nafouknutý airbag při zpětném pohybu hlavy. Jenže jak zaručit, že airbag bude nafouknutý přesně v tu chvíli, kdy hlava půjde vzad a nenafoukne se a splaskne dřív?
Jaká bude nová Toyota?
Automobil má spousty podobných problémů, které musí konstruktéři vyřešit. Proto již dnes je pravděpodobné, že v roce 2009 se nemusí model vyrábět. Značka by chtěla srazit cenu pod 5000 euro (asi 140 000 korun), což je v současné chvíli nemožné.
Navíc hodlá splnit velmi přísné emisní limity, k čemuž jí má dopomoci moderní motor. Ten by mohl být původem od Yamahy. Objem agregátu by se měl pohybovat kolem jednoho litru, což třem dospělým a jednomu dítěti jistě postačí.