Hlavní obsah

Nová Mazda CX-50 láká dobrodružně založené Američany

Dvouapůllitr pod kapotou, pohon všech kol ve standardu, masivní střešní nosič a jízdní režim pro nezpevněný povrch - tím se chlubí Mazda CX-50, která se začne v příštím roce prodávat v Americe.

Foto: Mazda

Mazda CX-50

Článek

Prvním kouskem z pěti ohlášených nových SUV Mazdy je model s názvem CX-50. Automobilka ho odhalila v americké verzi, protože se bude vyrábět i prodávat právě tam, nikoliv v Evropě. O co tedy přicházíme?

Je prvním autem, které vzniká ve spolupráci Mazdy s Toyotou; dokonce i továrna v alabamském Huntsville, kde bude vznikat, se jmenuje Mazda Toyota Manufacturing. Není to ale hybrid na první dobrou - CX-50 vstoupí na trh v příštím roce s 2,5l benzínovým motorem s atmosférickým plněním, šestistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol.

Foto: Mazda

Mazda CX-50

Za příplatek bude k mání přeplňovaný dvouapůllitr a hybrid i další elektrifikované varianty - zda můžeme očekávat plug-in hybrid převzatý z Toyoty RAV4, nebudeme zatím spekulovat - dorazí později.

Co je oproti Mazdě CX-5 novinka, je možnost volby jízdních režimů. O ten se bude starat systém Mi-Drive, který řidiči dovolí vybrat z několika různých režimů pro jízdu na asfaltu, mimo něj či např. pro tažení přívěsu. Měl by měnit mimo jiného i chování čtyřkolky. Dosud Mazda nabízela jen sportovní režim převodovky.

Foto: Mazda

Mazda CX-50

Po designové stránce je CX-50 trochu víc outdoorově zaměřená než ostatní mazdy. Napovídají tomu i fotky se střešním nosičem či pořízené mimo asfalt. Nabízí se tak myšlenka, že má být konkurentem Subaru Outback. Ostatně, pro to by hovořil i pohon všech kol ve standardu.

Interiér je vpravdě minimalistický a designově starosvětský, jak má Mazda ostatně poslední dobou ve zvyku. Zůstávají manuální ovladače pro klimatizaci na tradičním místě a ovládání displeje na středovém tunelu. Trochu náhodně posazený působí pravý střední výdech ventilace, ovšem designéři interiéru si jistě budou umět obhájit, proč nejsou dva výdechy uprostřed, jak je běžné.

Foto: Mazda

Mazda CX-50

Jak stojí i výše, na evropských trzích CX-50 neočekávejme. Dostanou se k nám však větší modely CX-60 a CX-80, jak automobilka uvedla před několika týdny. Ty mají být součástí tzv. Large Family a mít motor vpředu podélně.

Související články

Výběr článků

Načítám