Článek
Prvním kouskem z pěti ohlášených nových SUV Mazdy je model s názvem CX-50. Automobilka ho odhalila v americké verzi, protože se bude vyrábět i prodávat právě tam, nikoliv v Evropě. O co tedy přicházíme?
Je prvním autem, které vzniká ve spolupráci Mazdy s Toyotou; dokonce i továrna v alabamském Huntsville, kde bude vznikat, se jmenuje Mazda Toyota Manufacturing. Není to ale hybrid na první dobrou - CX-50 vstoupí na trh v příštím roce s 2,5l benzínovým motorem s atmosférickým plněním, šestistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol.
Za příplatek bude k mání přeplňovaný dvouapůllitr a hybrid i další elektrifikované varianty - zda můžeme očekávat plug-in hybrid převzatý z Toyoty RAV4, nebudeme zatím spekulovat - dorazí později.
Co je oproti Mazdě CX-5 novinka, je možnost volby jízdních režimů. O ten se bude starat systém Mi-Drive, který řidiči dovolí vybrat z několika různých režimů pro jízdu na asfaltu, mimo něj či např. pro tažení přívěsu. Měl by měnit mimo jiného i chování čtyřkolky. Dosud Mazda nabízela jen sportovní režim převodovky.
Po designové stránce je CX-50 trochu víc outdoorově zaměřená než ostatní mazdy. Napovídají tomu i fotky se střešním nosičem či pořízené mimo asfalt. Nabízí se tak myšlenka, že má být konkurentem Subaru Outback. Ostatně, pro to by hovořil i pohon všech kol ve standardu.
Interiér je vpravdě minimalistický a designově starosvětský, jak má Mazda ostatně poslední dobou ve zvyku. Zůstávají manuální ovladače pro klimatizaci na tradičním místě a ovládání displeje na středovém tunelu. Trochu náhodně posazený působí pravý střední výdech ventilace, ovšem designéři interiéru si jistě budou umět obhájit, proč nejsou dva výdechy uprostřed, jak je běžné.
Jak stojí i výše, na evropských trzích CX-50 neočekávejme. Dostanou se k nám však větší modely CX-60 a CX-80, jak automobilka uvedla před několika týdny. Ty mají být součástí tzv. Large Family a mít motor vpředu podélně.