Hlavní obsah

Nová Lancia Ypsilon odhaluje detaily, značka plánuje expanzi do Evropy

Po odhalení limitované edice Cassina představuje automobilka Lancia svůj nový model Ypsilon v plné kráse a se všemi technickými detaily. Prozatím ale pouze v elektrické verzi.

Foto: Lancia

Lancia Ypsilon

Článek

Lancia odhalila tvary nové generace modelu Ypsilon, prvního elektromobilu značky a prvního vozu v její nové éře, před několika týdny. Mohli jsme si tak prohlédnout příď inspirovanou konceptem Pu+Ra HPE, zadní světla inspirovaná závodním vozem Stratos nebo moderní kabinu se zajímavým „stolkem“ ve středové konzole.

Panel s 10,25palcovou obrazovkou digitálního přístrojového štítu a stejně velkého displeje infotainmentu automobilka označuje jako S.A.L.A (Sound Air Light Augmentation) a na palubní desce je i malý disk pro aktivaci hlasového asistenta. Celkově má kabina vytvářet dojem obývacího pokoje, který se italsky označuje „Sala“.

Lancia odhalila model Ypsilon, nejprve v limitované edici

AutoMoto

Po technologické stránce vůz nabídne USB-C konektory, konektivitu Apple CarPlay i Android Auto, zadní parkovací kameru se 180° záběrem, přední i zadní parkovací senzory nebo podporu částečně autonomního řízení na druhé úrovni, což by Lancia měla mít v tomto segmentu jako jediná.

Dnes už také víme, že vůz měří 4,08 metru na délku, 1,76 m na šířku a 1,44 m na výšku, takže je oproti předešlé generaci delší a širší, výška byla snížena. Váha narostla na 1584 kilogramů, na čemž má jistě svůj podíl čistě elektrický pohonný systém, který je zatím jedinou dostupnou pohonnou jednotkou.

Elektrická Lancia Ypsilon je osazena jedním elektromotorem na přední nápravě, který nabízí výkon 115 kW (156 k) a 260 Nm točivého momentu. Energii čerpá z baterie s kapacitou 51 kWh a dojezd na jedno nabití by se měl pohybovat okolo 403 km (dle WLTP).

Automobilka nezmiňuje nejvyšší podporovaný výkon rychlonabíjení, dobití z 20 na 80 procent by však mělo trvat okolo 24 minut. Dojezd zhruba 100 kilometrů by mělo být možné získat již po 10 minutách dobíjení.

Čistě elektrickou verzi by měl v nabídce doplnit ještě mild-hybrid, který má být vůbec posledním modelem značky se spalovacím motorem. Pravděpodobně půjde o 1,2litrový tříválec kombinovaný s 48V systémem, který používají i jiné modely koncernu Stellantis na podobném technickém základu.

Vůz je zatím dostupný pouze na italském trhu, na rozdíl od minulé generace se ale chystá expandovat do Evropy. Značka má v plánu mít okolo 70 dealerství, přičemž v tomto roce plánuje expanzi do Belgie a Nizozemska, v příštím roce pak do Francie, Španělska a Německa. Český trh zatím značka v tiskové zprávě nezmínila.

Studie sportovního kupé vrací Lancii zpět do hry

AutoMoto

Výběr článků

Načítám