Hlavní obsah

Nová Kia Ceed má české ceny. I v základu je plná technologií

Ceed je pro značku Kia v Česku nejdůležitější model, takže spuštění jeho prodejů spojila s českou prezentací a půjčením spousty kusů novinářům k testu. Kromě toho Kia zveřejnila kompletní ceník hatchbacku i kombíku a přiblížila technologii filtru pevných částic pro benzínové motory.

Článek

Nejlevnější cesta k novému ceedu je s motorem 1,4 CVVT a v základní výbavě komfort - za 379 980 korun. Už zde je v základní výbavě Comfort kamera, která hlídá auta vpředu, a tedy zajišťuje varování před hrozící srážkou či autonomní brzdění.

Tato kamera také zajišťuje funkci hlídače jízdních pruhů a vyhodnocení, zda je řidič unaven (kličkuje či zatáčí pozdě). A když se přeplavíte do Velké Británie, pozná, že jezdíte na druhé straně silnice, a podle toho upraví chování systémů.

Věci jako klimatizaci, všechna čtyři okna elektrická, Bluetooth handsfree a porty USB a 3,5mm Jack jsou samozřejmostí, připlácí se však za přední mlhovky (10 tisíc korun v paketu Plus spolu s koženým volantem a hlavicí řadičky) nebo za litá kola (9 tisíc korun).

Základní čtrnáctistovka má nepřímé vstřikování paliva, a tedy nepotřebuje filtr pevných částic. Nemá turbodmychadlo a její výkon je 100 koní. Chcete-li silnější motor, zvolíte tříválec 1,0 T-GDI o 120 koních, který už turbo i filtr pevných částic, označený jako GPF (Gasoline Particulate Filter), má. Tento motor startuje na 404 980 korunách.

Diesel je v nabídce jeden - šestnáctistovka CRDi o výkonu 115 nebo 136 koní. Se základní výbavou Comfort ho pořídíte jen ve slabší verzi za 474 980 korun. Je to stejný motor, jaký jsme nedávno testovali ve faceliftovaném modelu Sportage. [celá zpráva]

Foto: Kia

Kia Ceed 2018

Druhý a nejvyšší stupeň výbavy Exclusive už má ve standardu LED zadní světlomety a můžete připlatit za navigaci, vyhřívaná sedadla, autonomní brzdění při hrozící srážce s chodcem i automobilem, částečně kožená sedadla, LED přední světla či bezklíčový přístup.

Ceed Exclusive stojí se základní čtrnáctistovkou 419 980 korun a s tříválcem 1,0 T-GDI 444 980 korun. Můžete ho mít i s nejsilnějším benzínovým motorem 1,4 T-GDI, který nabízí 140 koní. Přijde na 474 980 korun se šestistupňovým manuálem a 514 980 korun se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Diesel je v této výbavě k mání jen ten silnější, a to za 524 980 korun s manuálním šestikvaltem nebo za 564 980 korun se sedmistupňovou dvouspojkou. Pouze ke dvouspojce dostanete adaptivní tempomat, a to u benzínu i dieselu.

Foto: Kia

Kia Ceed 2018

Mezistupněm je výbava speciální pro Česko. Je nazvaná Cool a za příplatek pěti tisíc korun proti základu dostanete zmíněný paket Plus (přední mlhovky a kožený volant a řadička) a šestnáctipalcová litá kola, tedy výbavu v hodnotě 19 tisíc korun.

Z národní prezentace ceedu jsme odjížděli půjčeným novinářským kouskem, který je vybaven nejsilnějším benzínem a manuální převodovkou. Za příplatek má navigaci, která vás ochotně pošle na nezpevněnou silnici. Na druhou stranu, když jí nabídnete internet pomocí wi-fi hotspotu ve svém telefonu, má dobrá data o hustotě provozu.

Průměrná spotřeba za prvních zhruba 150 kilometrů jízdy činí asi 8,3 litru na 100 km, a to ho dvakrát nešetříme. Turbolag není malý, ale jízda je dostatečně pohodlná a zároveň zábavná. Více se dozvíte už brzy v kompletním testu.

Výběr článků

Načítám