Článek
Nový Jazz dostal na evropský trh pod kapotu jen a pouze inovativní hybridní technologii e:HEV, která je součástí standardní výbavy a má automobilu zajistit kompaktnost v městském provozu, pro který ostatně vznikl.
Systém e:HEV tvoří spalovací motor i-VTECH DOHC se zdvihovým objemem 1,5 litru a také dva elektromotory propojené s lithium-iontovým akumulátorem. Součástí paketu je rovněž zcela nová inovativní převodovka s pevným převodovým poměrem.
Zmodernizovaná Honda Civic míří na český trh. Je levnější
Motor městského vozidla dává dohromady 109 koňských sil, z 0 na 100 km/h zrychlí za 9,4 sekundy a jede maximálně 175 km/h. Řidiči budou navíc k dispozici hned tři jízdní režimy, pouze elektrický pohon, hybridní pohon a konvenční, tedy spalovací pohon. Honda navíc slibuje, že jejich přepínání nikdo na palubě nezaznamená. Honda uvádí, že kombinovaná spotřeba Jazzu je 4,5 litru na 100 kilometrů.
V Hondě si mimo pohonu ale hráli i s prostorem, což bývá v malých městských vozech často klíčové. I proto má Jazz objem kufru v základu 298 litrů, přičemž se dá sklopením sedaček zvětšit na 1203 l. Navíc, v Jazzu inženýři posunuli palivovou nádrž pod přední sedadla, a proto je v kabině více místa. V tomto segmentu je to přitom ojedinělé.
Je tohle skutečná budoucnost autonomní jízdy? Přístup Hondy řidiči nebere kontrolu
S elektrifikací pochopitelně přicházejí i mnohé technické inovace v kabině. Honda slibuje, že se reakční čas nového LCD displeje infotainmentu zrychlil o 58 % oproti starému modelu. Pochopitelně nabídne i Android Auto a Apple CarPlay.
Příchod na evropské trhy se očekává v polovině letošního roku, ceny zatím nebyly oznámeny.