Článek
Začneme u motoru. Je to nový řadový dvouválec o objemu 1,1 l s výkonem 75 kW při 7500 ot./min a točivým momentem 105 N.m při 6250 ot./min. Pro vylepšení výkonu a průběhu točivého momentu má motocykl zcela nově pojatý tlumič výkonu a hlavně variabilní časování výfukových ventilů.
Ve verzi AT Adventure Sports pak spolupracuje s dvouspojkovou převodovkou. Ta dostala nové ovládání a hlavně sběrnici a měřicí jednotku IMU. To je vlastně páteř celého motocyklu. Ne rám, ale tato šestiosá inerciální měřicí jednotka, která dokáže sbírat a vyhodnocovat mnohem víc stavů než dřív.
Proto může být motocykl naditý moderními technologiemi a i ty stávající pracují mnohem lépe. Příklad můžeme vzít u tak základní komponenty, jakou je ABS. IMU sleduje nyní víc informací, jako je náklon motocyklu, natočení řídítek, ale třeba i nadzdvihnutí kola. Díky tomu může přesněji a lépe dávkovat brzdnou sílu nebo sledovat a upravovat trakci.
Součástí celkového systému je i nový velký TFT systém, který zobrazuje všechny důležité údaje, včetně navigace, rádia apod. Systém je spojitelný s Android Auto nebo Apple Car Play, má bluetooth, USB konektor… V menu se lze pohybovat pomocí tlačítek nebo dotykem, a to i s nasazenými rukavicemi.
Podvozek byl dobrý i v současné verzi. A tak se tu změnilo jen málo. Motocykl o rozvoru 1575 mm a s výškou sedla stavitelnou mezi 850 a 870 mm má vepředu převrácenou teleskopickou vidlici o průměru 45 mm, vzadu pak tradiční kyvnou vidlici s centrální pružicí jednotkou.
Ovšem opět je tu ta elektronika. AT Adventure Sports může být vylepšena novým pružením Showa EERA (Eletronically Equipped Ride Adjustment). To má pět režimů nastavení od měkkého cestovatelského přes tvrdý sportovní až po off-road a individuální. Novinka na český trh dorazí v řádu měsíců za zatím nespecifikovanou cenu.