Článek
Mini, sen každého výrobce, povyrostl především do délky. Přidal rovných 61 mm a to především v přední části, kam bylo potřeba vecpat nové vetší motory. Vzhled vozu se příliš nezměnil. To však můžeme říct jen na první pohled. Zakulacená karoserie je nová kompletně, jen vychází z osvědčené vizáže současníka.
Předek je kulatější a zaujmou především elipsoidní světlomety, které tentokrát mají zabudované směrovky uvnitř. Pokud jsou přikoupeny mlhovky, tak jejich optika vykukuje z tradičního místa v nárazníku.
Klasika
Když budeme pokračovat dál, přesvědčíme se, že není třeba měnit to, co už je jednou zaběhlé a oblíbené. Střední část s prosklenou kopulí pro posádku vypadá úplně stejně jako dosud. Samozřejmě, že změny tu jsou. Například se používá mnohem méně chromu a okrasných "cinkrlátek".
Interiér stejný a přece jiný
Styl nového Mini se nezměnil. Tohle je to co známe - originální, svěží a věčně moderní design. Jenže co to...? Místa je tu mnohem víc. Přístroje jsou čitelnější, na přepínače se lépe dosáhne a uprostřed se sdružily přístroje do jednoho velkého kruhového centra. Tady si dali designéři opravdu záležet a nelze je za to nepochválit. Nárůst rozměrů vozu ale bohužel není moc znát na zadních sedadlech. Zde se sice prostor pro nohy zvětšil, ale jen o minimum, takže stále je Mini spíš 2+2 kupé.
Dvě šestnáctistovky
Pod přední kapotou se budou snažit na motokárový podvozek přenést co nejvíce výkonu zatím jen dvě šestnáctistovky. Přední kola tak mohou počítat se zátěží buď 88 kW a 160 N.m v atmosférické verzi nebo 128 kW a 240 N.m v přeplňované verzi. Oba agregáty mají několik technických novinek, které snižují spotřebu a zvyšují účinnost motoru. Jednou z nich je například vypínání vodního čerpadla při startu motoru, když je agregát studený. To zrychluje zahřátí válců a katalyzátoru. Navíc byly zmenšeny pasivní odpory a sníženy odběry výkonu na pomocné agregáty. Tím se uspořil jak výkon, tak spotřeba.
Oba motory mají technických novinek víc. Připomeňme například přímý vstřik benzínu, který pracuje stejně jako common-rail s jedním zásobníkem natlakovaného paliva pro všechny válce. Také turbodmychadlo má v "horké" část dvě komory - každou pro dva válce. Zvyšuje se tím účinnost přeplnění díky menšímu ovlivnění pulzací ve válcích.