Článek
SUV Cupra Terramar, zatím největší model sportovně zaměřené španělské značky, bylo na trh uvedeno teprve v loňském roce. Automobilka už ale přemýšlí nad jeho nástupcem, o kterém se v rozhovoru pro britský Autocar rozpovídal šéf značky Wayne Griffiths. Šlo o jeden z jeho posledních rozhovorů před oznámením odstoupení.
Cupra už dříve prohlásila, že terramar bude pravděpodobně jejím posledním novým modelem se spalovacím motorem, přičemž v budoucnu plánuje přejít čistě na elektrické vozy.
Griffiths pak potvrdil, že se z terramaru stane v příštím desetiletí čistě elektrická vlajková loď značky, kterou v nabídce doplní i elektrická verze crossoveru Formentor a kombíku Leon. Už nyní přitom automobilka nabízí elektrické modely Born a Tavascan.
Elektrický terramar a formentor vzniknou na čistě elektrické platformě, která nahradí dnes používanou platformu MQB. Podle Autocaru by se model Terramar mohl posunout na větší platformu Premium Electric Platform (PPE), což by znamenalo jeho zvětšení a posun do vyššího segmentu.
Na platformě PPE stojí i elektrické modely Audi Q6 e-tron nebo Porsche Macan Electric, se kterými by tak cupra mohla sdílet některé klíčové komponenty, jako jsou baterie, elektromotory nebo některé díly podvozku. Výkon macanu se přitom pohybuje v rozmezí 387 až 584 koní.
Griffiths v rozhovoru naznačil, že v současnosti musí značky na evropském trhu nabízet elektrické i spalovací vozy, ačkoliv on by preferoval sázku čistě na elektromobily. To však dnes ještě není na evropském trhu možné.