Článek
„Tesla musí dohnat nás,“ odpověděl sebevědomě Milan Nedeljković, člen představenstva BMW odpovědný za výrobu, na dotaz, jak chce mnichovská automobilka dohnat rivaly na poli elektromobilů včetně Tesly. Vyjádřil tak důvěru, kterou firma vkládá do nové generace svých bateriových článků.
Ty jsou válcové, nikoliv ploché jako dosud, a mají potenciál snížit výrobní náklady na polovinu. Zároveň má podobně velká trakční baterie nabídnout o zhruba 30 % více dojezdu na jedno nabití díky vyšší energetické hustotě, a nabíjení má navíc být možné výkonem až 270 kW.
Články mají průměr 46 mm a vyrábí se, zatím prototypově, ve vlastních závodech BMW, ve dvou výškách – 95 a 120 mm. Sériová výroba kousků do produkčních aut není zrovna za rohem – má začít v roce 2025 u firem CATL a Eve Energy, subdodavatelů BMW.
Právě v té době mají začít proudit na trh první elektromobily BMW, prozatím označované jako Neue Klasse. Je tak možné, že novinka je určena právě pro ně.