Článek
Novinka od Fordu má společný podvozek jako Mazda 2, která se již prodává (test najdete zde). Ford nyní zveřejnil několik nových podrobností o novince, která si bude konkurovat například s domácí Fabií nebo nově představenou Ibizou. V nabídce Fordu bude tří a pětidvéřová verze.
:. Ford Fiesta - podobnost s Mazdou 2 je očividná. Foto: Ford
Nová, v Evropě vyvíjená Fiesta shodila na váze 40 kilogramů, díky tomu se lépe řídí a má nižší spotřebu a emise.
Je to vůbec poprvé, kdy se v tak malém vozidle objevuje kolenní airbag; v příplatkové výbavě budete moci zaškrtnout i okenní či boční vzduchové vaky. Novinkou je také startování tlačítkem nebo otevření a zavření vozu bez nutnosti vyndávat klíč.
:. Ford Fiesta dostala docela divoké tvary. Líbit by se měla. Foto: Ford
Novinkou je upravený motor 1,6 TDCi ECOnetic, který dosahuje emisí CO2 v kombinovaném provozu 99 gramů na kilometr a spotřebou do čtyř litrů nafty na sto kilometrů. Jinak má být v nabídce sedm motorů, čtyři benzínové a tři vznětové. Základem bude benzínová dvanáctistovka (44 kW/60 k).
:. Ford Fiesta: první generace a současná, která se již brzy odebere do zaslouženého důchodu. foto: Ford
Třídveřová i pětidvéřová verze se začne prodávat od října 2008. Prodejní ceny nejsou ještě stanoveny.