Hlavní obsah

Nová elektrická platforma VW zvládne přes 1700 koní, využijí ji všechny značky koncernu

Novinky, Adam Rajmont

Generální ředitel koncernu Volkswagen Oliver Blume zopakoval odhodlání spustit všestrannou elektrickou architekturu SSP (Scalable Systems Platform) v roce 2026. Navzdory tomu, že manažeři v posledních měsících naznačovali zpoždění na rok 2028 až 2029.

Foto: Volkswagen

Oliver Blume, šéf koncernu Volkswagen

Článek

Architektura bude sahat od městských vozů po sportovní vozy s výkonem více než 1700 koní, řekl Blume investorům na čtvrteční konferenci koncernu VW. Koncern původně plánoval, že SSP zvládne kolem 1100 koní.

Architektura byla poprvé oznámena v roce 2021 s plánovaným datem uvedení na rok 2026, počínaje projektem Audi Artemis. Zpoždění – zejména u klíčového softwaru 2.0 – se však protáhlo na dobu vývoje a projekt měl být posunut až do roku 2028/2029, jak dříve uvedli manažeři, mj. generální ředitel značky VW Thomas Schäfer.

Značky koncernu VW budou sdílet moduly architektury, zatímco pracují na standardizaci dílů, aby zvýšily úspory z rozsahu a pomohly snížit vysokou cenu elektromobilů. Většina vozidel na platformě SSP dosáhne stejné ziskové marže s vozy se spalovacím motorem, řekl Blume, ve srovnání s „některými“ na platformě elektrických vozů skupiny MEB.

„Architektury pokrývají až 75 % všech nákladů na materiál u elektromobilů, ve srovnání s až 10 % u spalovacích aut,“ řekl Blume.

Jednou částí, která bude sdílena všemi modely, je plánovaný bateriový článek vestavěný v budoucích závodech VW a schopný pokrýt řadu chemických látek.

Blume poskytl nové podrobnosti o parametrech vozů na SSP, včetně doby nabíjení z 10 až 80 % kapacity zkrácené v průměru na 12 minut ve srovnání se stávajícími 35 minutami u modelů na dnešní architektuře MEB. Software 2.0 pak umožní autonomní řízení až do úrovně čtyři z pěti.

Pět stupňů k puštění volantu. Autonomní řízení má svá pravidla

AutoMoto

Značky dostanou odpovědnost za určité prvky architektury SSP na základě velikosti a nákladů na jejich hlavní segment, aby pomohly urychlit vývoj. Architektonické komponenty pro malá městská auta povede značka Volkswagen a použijí je Cupra, Škoda a Audi. Kompaktní a středně velké díly vyvine Audi a použijí je Volkswagen, Porsche a Škoda. Porsche povede vývoj komponentů pro velké automobily, které používá i Audi, Bentley a Lamborghini.

Blume uvedl, že komponenty SSP pro velké vozy používané Audi, Bentley a Lamborghini budou sdíleny mezi 14 modely, s cílem do roku 2038 vyrobit asi 1,4 milionu takových vozů.

Celkově by skupina VW mohla snížit kapitálové výdaje a náklady na vývoj o 30 % ve srovnání s MEB, tvrdí Blume.

Ještě před masivním použitím SSP použije koncern také dvě další architektury. První je prémiový PPE (Premium Performance Electric), který používají Audi, Porsche a Bentley, počínaje Porsche e-Macan a Audi Q6 e-Tron v příštím roce.

Mezitím dorazí i inovovaná platforma MEB s názvem MEB+, zkrátí dobu nabíjení z 10–80 % na průměrných 21 minut ze současných 35 minut.

Frustrující interiéry napravíme, slibuje šéf Volkswagenu

AutoMoto

Volkswagen ukázal novou generaci tiguanu, zatím v maskování

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám