Článek
Budoucnost, kdy na řízení auta nebudeme muset ani sáhnout, se nezadržitelně blíží. Všechny automobilky intenzivně pracují na autonomních vozidlech. Nejinak je tomu i v koncernu Renault-Nissan, který je k výsledku už hodně blízko. Vždyť elektrický Nissan Leaf nové generace už nabídne určitý stupeň nezávislého řízení.
A co pak budeme dělat v autech? Budeme se nudit. Pohled z okna nebude vždy tak úžasný a lidé se budou chtít bavit. Budou potřebovat nejen přístup k internetu, aby mohli žít dál ve své sociální síti. Budou chtít i odpočívat a vzdělávat se.
A tak Renault koupil čtyřicetiprocentní podíl ve vydavatelství Challenges magazine, které vydává ekonomické magazíny, vědecké a historické časopisy a knihy. Úkolem bude vývoj zábavní platformy přímo pro autonomní vozy, aby se lidé na palubě nenudili.
Ještě jeden důvod
Ale to samozřejmě není jediný důvod. Stejně jako se mluví o autonomních autech, na pořadu dne bude i carsharing. Lidé za deset či patnáct let nebudou mít potřebu vlastnit auta, protože bude nevýhodné ho vlastnit.
Vysoká cena, špatné možnosti parkování a omezené vjezdy do měst už nyní dávají vzniknout carsharingových firmám, kde si lidé auto půjčí prostě na tu chvíli, kdy ho potřebují. A to samozřejmě ukrojí prodeje automobilkám, protože už nebude zapotřebí tolik aut. Je tedy nutné hledat možnosti zisku někde jinde. Tak, jako jsme dnes masírováni reklamou na každém kroku, jednou nám bude reklama vyskakovat i v autě. Vydavatelský dům je na tohle samozřejmě nejlepší expert.