Článek
Plug-in hybridy, tedy vozy se spalovacím motorem a plnohodnotnou elektrickou částí s možností dobíjení ze sítě, se díky nové generaci baterií mohou dočkat značného posílení svého elektrického já.
Sada baterií Freevoy vyvinutá speciálně pro tento typ pohonu také zvyšuje schopnost nabíjení a účinnost v chladném počasí ve srovnání s bateriemi montovanými do současných automobilů, uvádí CATL.
Automobilkám bude k dispozici od příštího roku a má poskytnout majitelům hybridů zážitek jako s elektromobilem, tvrdí čínská firma. První modely, které jej použijí, budou od značek Li Auto a Changan’s Avatr a Nevo, další výrobci budou podle CATL následovat.
Prodeje elektrifikovaných vozů rostou, táhne je hlavně Čína

Je to třetí balíček, který tato technologická firma v posledních týdnech uvedla, zbylé dva jsou pro plně elektrická vozidla. Mezi klienty patří i Volvo, BMW, Ford, MG a jejím největším zákazníkem je Tesla.
Nejnovější výtvor CATL využívá chemickou sloučeninu sodíku a lithia k vyrovnání hustoty energie. To umožňuje dosáhnout maximálního dojezdu 400 km, tvrdí firma, i když zatím neposkytla podrobnosti o velikosti nebo energetické kapacitě.
Výrobce uvádí, že nová baterie byla navržena tak, aby uspokojila rostoucí poptávku po plug-in hybridech, které se pro pohon spoléhají více na elektromotor než spalovací motor.
CATL tento segment vidí jako kritickou mezeru na trhu, mnoho stávajících plug-in hybridů nabízí relativně malou kapacitu baterie, což vyžaduje časté nabíjení a tím snižuje celkovou životnost baterie, když je vozidlo provozováno v elektrickém režimu.
Ford přivádí do Evropy netradiční spojení, pick-up s plug-in hybridním pohonem
