Článek
S odvoláním na úterní oznámení obou firem o tom informovala agentura Reuters.
Lithium-iontová baterie podle švédských podniků při testech prokázala životnost, která by jí umožnila pohánět nákladní automobil na 1,5 milionu kilometrů. Toto množství najetých kilometrů odpovídá předpokládané životnosti nákladních vozů Scania.
Pro srovnání, u lithium-iontových baterií osobních elektromobilů se dnes uvádí odhadovaná životnost nejčastěji okolo 300 tisíc kilometrů. Zda vůbec a jakým způsobem se může technologie, která umožní bateriím najet pětinásobek, dostat i do osobních aut, společnosti neoznámily.
„Budoucnost těžké dopravy je elektrická. Abychom tento posun umožnili a nadále plnili slib naší značky vůči zákazníkům, že bude prémiová, potřebuje Scania pro elektrické nákladní vozy špičkové baterie,“ uvedl generální ředitel Scanie Christian Levin.
Baterie se vyrábějí v takzvané gigafactory, ve velké továrně Northvolt Ett na severu země. Firma odhaduje, že uhlíková stopa sériové výroby baterie bude ve srovnání s konkurencí třetinová.