Článek
Cestu po Evropě by měl řidičům zpříjemnit nový navigační systém na DVD. Ášestka na trh vstoupí s pěticí podélně uložených agregátů - tři benzínové a dva turbodiesly. Všechny pohonné jednotky vstupují na trh poprvé právě pod kapotou nové A6 a splňují emisní normu Euro4.
Obsah (l) | počet válců | výkon (kW/koní) | točivý moment (Nm) |
4,2 | V8 | 246/335 | 420 |
3,2 | V6 FSI | 188/255 | 330 |
2,4 | V6 | 130/177 | 230 |
3,0 TDI | V6 | 165/225 | 450 |
2,0 TDI | V6 | 103/140 | 320 |
Nová A6 s délkou 4920 milimetrů vyrostla o 13 centimetrů. Na výšku přidala jeden centimetr na celkových 1460 milimetrů. V bocích narostla novinka o centimetrů pět a pyšní se šířkou 1860 milimetry. Rozvor je o 8,3 centimetru větší. Hodnota 2840 milimetrů tak dává jistotu, že A6 bude disponovat opět slušným vnitřním prostorem.
:. ANKETA |
Oznámkujte Audi A6 jako ve škole. V anketě na konci článku. |
Základní cena s benzínovým agregátem 2,4 l by měla podle serveru Auto Motor und Sport (AMS). začínat na 33 tisících eurech. Za provedení se sportovním šestiválcem 3,2 l FSI zákazníci zaplatí 40 700 euro. Se systémem Quattro si ještě připlatí 4700 euro. Tyto verze jsou podle AMS až o 5000 euro výhodnější než srovnatelně vybavené Mercedesy v provedení E 240 a E 320.
Audi A6 byla představena na autosalónu v Ženevě v roce 1997. Od roku 1969 nesla tato řada označení Audi 100. V roce 1997 se nová ášestka dostala do pětice vozů ankety Auto roku 1998 v České republice. Novináři stejně jako 125 000 čtenářů motoristických časopisů jako nejlepší sice vybrali Alfu Romeo 156, v internetové anketě však na Audi A6 žádný jiný vůz nestačil.
Prodej Audi A6 v České republice | ||||||
1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 |
347 | 471 | 456 | 578 | 599 | 345 | 322 |
Zdroj: Auto TIP, Sdružení automobilového průmyslu |