Hlavní obsah

Nové Audi A6 představeno, je čistě elektrické

Automobilka Audi dnes představila novou generaci modelu A6, nově s označením e-tron, které prozrazuje čistě elektrický pohon. Vůz nabídne dojezd až 756 kilometrů na jedno nabití, model S6 e-tron slibuje 551 koní.

Foto: Audi

Audi A6 Sportback e-tron performance

Článek

Německá prémiová automobilka Audi představila nový model A6 e-tron v karosářských variantách Sportback a Avant. Současně byla představena také sportovnější verze S6 e-tron. Audi tak uvádí přímého konkurenta pro čistě elektrické modely Mercedes-Benz EQE a BMW i5.

Stávající model Audi A6, osazený čistě spalovacími motory, ovšem nezmizí. Populární model by měl zanedlouho projít modernizací a přejmenováním na A7, což je součást nové strategie označování modelů Audi, kdy čistě elektrické vozy ponesou sudá čísla.

Produkční Audi A6 e-tron navazuje na koncepty Audi Sportback a Avant, představené v letech 2021 a 2022. Příď přišla o charakteristickou masku, dostala dělené LED světlomety, kliky jsou částečně zapuštěné a vzadu zaujmou OLED světla protažená napříč celou zádí. Tradiční zrcátka mohou být nahrazena kamerami.

Audi představuje novou generaci A5, kombi je nástupcem A4

AutoMoto

Elegantní uhlazené tvary napovídají, že při vývoji byl kladen vysoký důraz na aerodynamiku. Výsledkem mnoha simulací a testování ve větrném tunelu je vůbec nejaerodynamičtější model značky, kdy sportback generuje koeficient aerodynamického odporu Cd 0,21, avant je pak s hodnotou Cd 0,24 premiantem mezi kombíky v segmentu.

Kabina se inspirovala u modelu Audi Q6 e-tron a přináší rozhraní až se čtyřmi obrazovkami. Před řidičem je digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 11,9 palce, na který navazuje 14,5palcový displej infotainmentu. Sestavu může doplnit ještě head-up displej s rozšířenou realitou a 10,9palcová dotyková obrazovka před spolujezdcem.

Modely s digitálními zrcátky jsou navíc vybaveny menšími obrazovkami ve dveřích, které navazují na linie palubní desky. Oproti verzi z modelu Q8 e-tron jsou tak posazeny o něco výš, což by mělo usnadnit jejich využívání. Ve srovnání s klasickými zrcátky přitom slibují nepatrně lepší dojezd.

Základem nového Audi A6 e-tron je platforma PPE, která vznikala ve spolupráci značek Audi a Porsche. Zatím jediná dostupná baterie s 800V architekturou má využitelnou kapacitu 94,4 kWh, díky které nabídne A6 Sportback dojezd až 756 km, zatímco avant 720 km. S6 e-tron nabídne dojezd kolem 675 km na jedno nabití.

Baterie podporuje rychlonabíjení při výkonu 270 kW, kdy nabití z 10 na 80 procent údajně zabere pouze 27 minut. Už za 10 minut by přitom dojezd měl povyskočit až o 310 km. Pomalé nabíjení je zatím dostupné při výkonu 11 kW, časem ale přibude i palubní nabíječka o výkonu 22 kW.

Zákazníci nyní mohou vybírat pouze ze dvou motorizací, přičemž základní model Audi A6 e-tron performance je osazen jedním elektromotorem u zadní nápravy, který nabídne nejvyšší výkon 270 kW (367 k). Pohon všech kol zatím nabízí pouze model S6 e-tron s kombinovaným výkonem 370 kW (503 k), respektive 405 kW (551 k) při využití Launch Control.

Foto: Audi

Modely A6 a S6 e-tron jsou dostupné ve verzích Spaceback i Avant.

Postupně by se však nabídka měla rozšířit o menší baterii s kapacitou 83 kWh a další verze pohonu. Na vrcholu nabídky by se pak měl časem objevit vrcholný model RS6 e-tron.

Audi A6 e-tron opět volitelně nabídne vzduchový podvozek, který kromě čtyř nastavení světlé výšky slibuje i tradiční kombinaci vysokého komfortu a jízdní jistoty. Podběhy standardně vyplňují 19“ litá kola s aerodynamickým designem, zatímco model S6 standardně nabídne 20“ disky. Volitelně jsou však dostupná i 21“ kola.

Audi začne přijímat objednávky na model A6 e-tron v průběhu září tohoto roku, přičemž základní A6 Sportback e-tron performance bude na německém trhu startovat na částce 75 600 eur (cca 1,9 milionu korun). Model S6 Sportback e-tron začíná na 99 500 eurech (cca 2,5 milionu korun).

Upravené logo modelů Audi může být matoucí

AutoMoto

Audi reaguje na nižší poptávku po elektromobilech, nabídne více plug-in hybridů

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám