Článek
Oficiální představení již třetí generace Astry si Opel schoval na podzimní autosalón ve Frankfurtu nad Mohanem. První zákazníci by se v ní měli svézt na počátku příštího roku. Ve Frankfurtu bude k vidění pětidvéřová verze, která také jako první vyrazí na silnice. V následujících dvanácti měsících by ji však měla doplnit i třídvéřová varianta. Nebude chybět ani kombík.
Astra bude startovat s nabídkou pěti zážehových a třech turbodieselů. Benzínové agregáty budou o objemech 1,4 l až 1,8 l s výkony od 75 do 92 kW. Novinkou je turbodiesel 1.9 CDTI o výkonu 110 kW a dvoulitrový přeplňovaný zážehový čtyřválec o výkonu 125 kW. Tento motor je - stejně jako dvoulitrový zážehový turbomotor o výkonu 147 kW - propojený s novou šestistupňovou manuální převodovkou.
:. ANKETA |
Oznámkujte design nové Astry jako ve škole. V naší anketě na konci článku. |
Technické novinky a větší interiér
O převod rychlostí se postará jedna ze čtyř převodovek šestirychlostní manuál (jako standard u výkonnějších modelů), pětirychlostní manuál (standard u úvodní verze), automat a automatizovaný manuál Easytronic. K nejdůležitějším technickým inovacím nové Astry patří především interaktivní zavěšení kol IDS (Interactive Driving System) se systémem průběžného řízení útlumu CDC (Continuous Damping Control). Na přání dodávaný systém IDS umožňuje pouhým stiskem tlačítka výrazně měnit charakteristiku podvozku směrem ke sportovním vlastnostem.
Prostorný interiér nové Astry nabízí ještě více místa pro cestující než předchozí model. To je dáno především poněkud většími vnějšími rozměry - Astra nové generace je asi o 14 cm delší, o 2 cm širší a o 4 cm vyšší.
Více než deset úspěšných let
Modelová řada Astra má za sebou více než deset úspěšných let. První vozy sjely z výrobní linky v Bochumu 12. srpna 1991. V nabídce byly tří a přetidvéřový hatchback a caravan. Pod kapotami první generace vozů bylo pod kapotou k dostání sedm typů pohonných jednotek s výkonem od 42 kW do 110 kW. V březnu 1993 si na ženevském autosalónu odbyla premiéru Astra cabrio.
Sportovní Astry 1997
Na dvanáctém mezinárodním autosalonu v Lipsku předvedl Opel dva sportovní modely na bázi Astry. Astra OPC a Astra OPC caravan jsou poháněny přeplňovaným motorem ECOTEC 2,0 l o výkonu 141 kW a točivém momentu 250 N.m. Podvozek byl snížen o 20 mm vpředu a 10 mm vzadu, brzdový systém se čtyřmi ventilovanými kotouči je doplněn ABS.
Do roku 2001 bylo vyrobeno na 7 miliónů všech modelových řad vycházejících z Astry. Prodej po celém světě ji zajistilo "chameleónské" chování, když se ve Velké Británii prodává pod značkou Vauxhall, na jihoamerickém trhu si říká Chevrolet a Australané ji znají jako Holden Astra.