Hlavní obsah

Nová AC Cobra je na světě, pohání ji pětilitrový osmiválec

Novinka nejstarší britské automobilky AC Cars se vrací ke starému receptu. Cobra GT Roadster je malé auto s velkým osmiválcem pod kapotou.

Foto: AC Cars

AC Cobra GT Roadster

Článek

Málokteré auto křičí „stará škola“ tak moc jako novinka britské automobilky AC Cars. Jmenuje se Cobra GT Roadster a je reinkarnací původní cobry, vzniklé zkraje 60. let instalací amerického osmiválce do britského roadsteru AC Ace.

Na rozdíl od řady jiných reinkarnací, které v duchu doby nabízejí elektrický pohon, se však tahle drží podobného receptu - malý vůz s velkým spalovacím motorem. Konkrétně jde o pětilitrový osmiválec, který nabídne v základní verzi 460 koní a 570 N.m, v silnější, přeplňované kompresorem, 663 koní a 780 N.m.

Může být spřažen se šestistupňovým manuálem nebo desetistupňovou automatickou převodovkou. Tisková zpráva neuvádí, zda jde o vlastní motor, či o pohonné ústrojí od externího dodavatele, ani nenabízí nápovědu ve formě fotografie, ovšem kombinace objemu, výběru převodovek a výkonových parametrů základní verze naznačuje původ ve Fordu Mustang.

Cadillac či chevrolety se vrátí. GM se chystá do Evropy s plně elektrickým portfoliem

AutoMoto

Takovému původu by odpovídala i tlačítka na volantu, jejich design i rozvržení, ovšem je to pouze spekulace.

V každém případě, silnější verze motoru dokáže jen 1450 kg vážící sporťák rozpohybovat na šedesátimílovou (97 km/h) rychlost za 3,4 sekundy.

Vnější design nové cobry je té původní z 60. let velmi blízko, ovšem vůz je o poznání větší. Pořád ale není žádným gigantem. Rozvor narostl o 284 mm na 2570 mm, celková délka je větší o 110 mm, tedy 4225 mm - to je zhruba délka Škody Kamiq.

Výrobce v tiskové zprávě hovoří o interiéru, v němž najdeme „unikátní ručně vyrobené elementy, které ještě v automobilovém světě nebyly k vidění“, ovšem co to konkrétně je, neříká. Víme však, že na palubě jsou veškeré moderní nezbytnosti, jako klimatizace či infotainment s dotykovou obrazovkou.

AC Cars plánují vyrobit ročně jen 250 kusů cobry GT Roadster a auta vyrobená během prvního roku jsou již rozebrána. Cena není známá, automobilka však uvádí, že každý kus si může zákazník široce přizpůsobit.

Test Fordu Mustang GT California Special: S větrem ve vlasech

Testy
Související témata:

Výběr článků

Načítám