Článek
Výroba v automobilce Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku je v současné době kvůli poklesu objednávek způsobeném pandemií koronaviru na dvou třetinách běžného objemu. Situace se ale postupně zlepšuje.
Den v kůži montéra v Nošovicích aneb Jak jsem vyrobil Hyundai
Původně měla automobilka v roce 2020 vyrobit 303 tisíc vozů. Kvůli koronaviru ale musela produkci na tři týdny na jaře zastavit. „V běžném provozu vyrobíme 1400 aut denně, nyní jsme na zhruba dvou třetinách, což je tisíc aut za den,“ sdělil mluvčí HMMC Pavel Barvík s tím, že po odstávce vynucené nemocí covid-19 se v závodě pracuje pouze na dvě směny. „Jsme ale optimisty, věříme, že ve druhé polovině roku se vrátíme zpět na tři směny,“ dodal.
Nošovický Hyundai zaměstnává asi 3300 lidí, z toho je zhruba 500 agenturních pracovníků. Přesto, že automobilka „nejede“ na plný výkon, propouštět nehodlá.
„Část zaměstnanců noční směny nepracuje, pobírají 70 procent výdělku. Pro automobilový trh je velmi zásadní kvalita práce. Vážíme si toho, že 96 procent zaměstnanců jsou z regionu a jsou to Češi, proto si je držíme a věříme, že se ještě letos vrátíme ke standardní výrobě,“ zopakoval Barvík a dodal, že na některé pozice pro výrobu modelu Kona Electric firma naopak ještě lidi nabírá.
Nošovický Hyundai i30 má po faceliftu
V nošovickém závodě HMMC se vyrábí modely Tucson, i30 a Kona Electric. Je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii. Loni vyrobil 309 500 vozů.