Článek
„Myslíme si, že v některých oblastech bychom byli schopni ušetřit až 50 procent času testování,“ řekl Khullar. „To by znamenalo, že bychom byli schopni provádět dvojnásobný počet experimentů se stejným počtem lidí,“ doplnil.
Výrobci baterií se předhánějí ve vývoji a zavádění nových technologií, jež by elektromobily poháněly levněji a efektivněji. AI by mohla otevřít dveře novým možnostem chemického složení a konstrukce baterií. Strojové učení sice zůstává ve výzkumu baterií poměrně neprobádaným územím, ale vzhledem k velkému objemu dat a složitosti tohoto odvětví se pro něj hodí, napsala agentura Bloomberg.
Odborníci v současnosti uplatňují AI ve všech oblastech, od chemie a návrhu článků až po výrobu. Nedávno začali pracovat na tom, jak může strojové učení nahradit manuální kontroly. Jen hlavní továrna společnosti Northvolt má podle Khullara přibližně 4000 kontrolních bodů.
Volkswagen zahájil provoz první plně vlastněné továrny na baterie v Číně
„Cílem umělé inteligence je vrátit čas našim pracovníkům, aby toho mohli víc vykonat,“ uvedl Khullar. Připomněl, že výroba baterií obnáší tolik dat, že je nemohou zpracovávat pouze lidé.
Northvolt je hlavní evropský výrobce baterií. Společnost rozšiřuje výrobu ve Švédsku a plánuje výstavbu závodů v Německu a Kanadě. Dosud získala přes devět miliard dolarů (přes 199 miliard Kč) ve formě vlastního kapitálu a dluhu. Přispěly k tomu objednávky od zákazníků z automobilového průmyslu, včetně automobilek BMW, Volvo Car, Polestar či Volkswagen, za více než 55 miliard dolarů.
Khullar v Applu působil přes šest let. Pracoval mimo jiné na funkcích pro hodinky Apple Watch a účastnil se projektů, které se zabývaly sledováním spánku a autonomním řízením. Pro Northvolt pracuje přes rok. Jeho tým čítá 18 lidí a stále roste.
„AI nedokáže nahradit deset let práce na konkrétním procesu ve výrobě, ale může pomoci s vyhledáváním kvant informací, jejich sumarizací, přípravou obsahu, analýzou hromady čísel, tím, že ukáže zákonitosti,“ dodal Khullar.