Článek
Nissan GT-R je na světě od roku 2007, tedy dvanáct let - byť samozřejmě dostal řadu faceliftů a během té doby výrazně posílil. Model 370Z je jen o rok mladší, a třebaže mu není věnována až taková pozornost, stále je zajímavým řidičským náčiním. Na ženevském autosalonu jsme se do obou aut posadili; interiéry jsou trochu jako stroj času.
Za normálních okolností by obě auta byla už nejméně v druhé půlce životního cyklu další generace. Čeká nás tedy jejich definitivní konec? Podle Philippa Kleina, šéfa plánování u Nissanu, nemáme ztrácet naději.
„Je pravda, že výkonná auta jsou ve světle regulací ohrožená. (...) Ale ty emoce tam pořád jsou, pro nás i pro zákazníky,” uvedl Klein pro magazín Top Gear. „Máme Z a GT-R, které mají hodně fanoušků, a i my jsme jejich fanoušky. Nemůžu vám dát detaily, ale prohlašuji, že o budoucnosti těchto aut přemýšlíme,” dodal.
„Přemýšlet o budoucnosti” ale může znamenat cokoliv - i to, že auta skončí. Proč tedy stále věřit? „Protože my věříme! Zážitky z řízení jsou na našem seznamu priorit velmi vysoko,” odpovídá Klein.
A dodává, že elektromobily jsou k řízení velmi zábavné. „Když se projedete s Leafem e+, je rychlý, má dobré zrychlení, nízké těžiště,” říká. Vpravdě, současný Leaf jsme testovali, a třebaže to nemá být sporťák, jízda s ním je zábavná. Ale zdaleka ne tak, jako se skutečným sportovním autem.
Stanou se tedy Z a GT-R elektromobily? „Stále zvažujeme možnosti, nemůžu ještě dát odpověď,” vyhýbá se Klein jasnému verdiktu a dodává, že hledají způsob, jak se vypořádat s omezeními, a přesto nabídnout zajímavé auto. Náznak směrem k elektro-hatchbacku ale říká docela dost.