Článek
Třetí generace modelu Qashqai převzala z předchozích vydání prakticky vše, co stálo za jejich úspěchem na „starém kontinentu“. Heslem novinky je pak „navržený pro Evropu, vyráběný v Evropě,“ což jasně evokuje, kam hodlá Nissan soustředit největší odbyt malého SUV.
Unikla zřejmě finální podoba nového Nissanu 400Z
Nový qashqai musí navázat na tři miliony kusů prodaných předchozích generací, které se vyráběly už od roku 2006. Stojí na modulární platformě CMF-C od Renaultu, Nissanu a Mitsubishi. Vůz má tradiční vlastnosti jako vyšší světlou výšku a poměrně prostorný interiér. Mezigeneračně se zvětšil o 35 mm na délku, 32 mm na šířku a 25 mm na výšku. Rozvor náprav se pak prodloužil o 20 mm.
Vůz vyráběný na severu Anglie v Sunderlandu do značné míry navrhlo právě britské oddělení automobilky. Zákazníky chce mimo jiné zaujmout i moderními technologiemi, za všechny lze jmenovat mild-hybridní motor s výkonem 140 koňských sil nebo druhou variantu, full-hybrid s výkonem 190 koní.
Vůz se změnil i designově, nově je odvážnější. V interiéru je 12,3palcový displej místo přístrojového štítu i devítipalcová obrazovka infotainmentu. Mimo jiné lze do vozu dát i desetireproduktorový systém od společnosti BOSE.
Nissan představuje nový Qashqai
Nissan do výroby třetí generace qashqai nainvestoval bezmála 11,5 miliardy korun. Cena auta bude na začátku září, kdy první kusy dorazí k dealerům, stanovena na 539 tisíc korun. Premiérové objednávky by měly k zákazníkům dorazit o měsíc později.